Lifestyle

Kraljevsko putovanje

Banner300

Kraljevski safari luksuznom parnom lokomotivom najbolji je način za uživanje u ljepotama Afrike

Piše , Objavljeno

Kažu da je safari beskrajnim prostranstvima južne Afrike fantastično iskustvo, a ako ga doživite iz luksuznog, viktorijanskog željezničkog vagona postaje apsolutno neopisivo!

luksuz 1Tko bi rekao da ćemo se u doba kada slijećemo na komete i užurbano radimo na teleportaciji poželjeti vratiti više od 100 godina u prošlost i svijetom putovati željeznicom? Ne, ne mislimo na nakaradnu hrvatsku varijantu, već klasične viktorijanske parne lokomotive koje za sobom vuku luksuzne vagone i jedini su pravi način putovanja, a ako se želite barem nekoliko dana osjećati kao lord morat ćete izdvojiti finu paru, otputovati do Južnoafričke Republike i tamo se ukrcati na Rovos Rail te proživjeti pravu avanturu nepreglednim prostranstvima Crnog kontinenta.

Znamo da ovo zvuči kao nekakav pamflet turističke agencije, ali što možemo kada nas genijalnost ove ideje apsolutno oduševljava. Cijeli je koncept smislio lik po imenu Rohan Vos (dušu dalo za neki fantasy roman) koji je kupio nekoliko starih vagona i lokomotiva te ih preuredio tako da daju gotovo autentičnu sliku putovanja luksuznim britanskim željeznicama s početka 20. stoljeća. Sva moderna tehnologija je uglavnom zabranjena, nema niti televizora niti wi-fi veze, a pokušava se što više ograničiti i korištenje laptopa ili mobitela jer ako su stari Englezići mogli bez toga, možemo i mi!

luksuz 5

Ukrcavanje je u Pretoriji, a na izboru vam je nekoliko različitih ruta koje traju od po tri dana pa sve do dva tjedna. Svako putovanje počinje u podne šalicom pravog engleskog čaja, a gosti se zatim smještaju u luksuzne vagone koji nude sve što novac može kupiti: od skupocjenog šampanjca do najukusnijih jela specifičnih za krajeve kroz koje vlak prolazi. Najskuplji je vagon 16 metara kvadratnih veliki Royal Suite: viktorijanski dnevni boravak, spavaonica i luksuzna kupaonica s old skul kadom koštat će vas nemalih 2 570 dolara (oko 15 tisuća kuna po osobi), a dostupni su i nešto manji Delux Suite te 7 metara kvadratnih veliki Pullman, za one nešto plićeg džepa.

luksuz luksuz 2

Rute su raznolike ali se uglavnom fokusiraju samo na područje juga Afrike, a broj putovanja godišnje je ograničen. Tako se možete voziti od Pretorije do Durbana i usput uživati u krajoliku Nacionalnog parka Nambiti (jedan od “pet velikih“), posjetiti Viktorijine slapove trasom preko Bocvane i Zimbabvea kroz Nacionalni park Hwange ili pak uzeti najkraću rutu do Cape Towna i usput stati u gradovima Kimberlyu (gdje se nalazi “Velika rupa“, rudnik i najdublja ljudskom rukom iskopana jama na svijetu) i Matjiesfonteinu (gotovo nedirnuto mjestašce klasične viktorijanske arhitekture).

luksuz 4 luksuz 3

Oni koji žele pravu avanturu uzeti će najdužu, 15-dnevnu trasu od Cape Towna do Dar es Salaama, koja nudi takve perverzije poput rezervata Madikwe, spavanca u hotelu na Viktorijinim slapovima, prelaska rijeke Zambezi preko njenog legendarnog mosta, prolaska kroz Rift Valley i rezervata Selous (najveći u Africi) te odlaska do mističnih slapova Chishimba u Zambiji, inače jednog od najsvetijih mjesta u tom dijelu svijeta. Naravno, ova je fantastična ruta i najtraženija, tako da ćete se morati načekati ako želite rezervirati svoje mjesto u jednom od njenih vagona.

Rovos Rail – promo video:

A sada zamislite buđenje u Royal Suiteu, trljanje očiju i pogled kroz prozor dok prolazite nekakvom beskrajnom afričkom stepom pored krda zebri, slonova i ostalih beštija, toplu kupku u finoj kadi uz šalicu toplog čaja i listanje lokalnih novina i podnevno uživanje u posebnoj, djelomično otvorenoj osmatračnici na kraju zadnje vagona dok čekate vrhunski ručak pripremljen od strane najboljih lokalnih kuhara sa svježim namirnicama dobivenim uglavnom upravo s područja koje prolazite? Iako to možemo samo zamisliti, gotovo smo sigurni da se svaka kuna, dolar ili južnoafrički rand u potpunosti isplati!

TAGOVIafrika južnoafrička republika lokomotiva parna lokomotiva priroda safari turizam željeznica

Komentiraj