Tech i Web

r.i.p.

Banner300

Nekoć su bile posvuda: gdje su nestale nahajpane slušalice Beats by Dre?

Piše , Objavljeno

Biti cool od glave do pete je nekada značilo da ćete na petama imati bijesne šuze, a na glavi nositi jedan par slušalica za koji nije bilo bitno slušate li glazbu ili ne. Svi veliki heroji “tadašnjice” su ih nosili: od nogometaša, glazbenika do košarkaša, a kopirajući ih smo bili najsigurniji da ćemo i mi biti cool (ah, lijepih li vremena). Beats by Dre. Sve što moramo reći su te tri riječi.

Više se ni ne sjećamo kako se to dogodilo, kada su točno postale toliko popularne, ali imamo osjećaj kao da se radi o instant uspjehu. Došle su u naš život bez prevelike najave, primijetili smo ih i to slovo “b” nam je značilo “budi cool”. Htjeli smo ih. Trebale su nam. Ako nismo imali Beats, nismo imali ništa…

Nažalost ih nikada nismo nabavili u doba kada su nam “trebale”, a kasnije kada smo si ih mogli samo priuštiti, viđali smo ih svuda, što nam nije odgovaralo, ali smo već patili više na kvalitetu nego isključivo izgled. Istina o kvaliteti je glasila – ne isplati se. Većina ljudi nije slušala – jer su im uši bile prekrivene Beats slušalicama.

.

Početak

Beats by Dre su se pojavile 2008. u suradnji Dr. Drea (dap, Chronic Dre) i Jimmy Iovinea, suvlasnika Aftermath Entertainmenta. Ideja je nastala tako da su njih dvojica (ili netko treći za kojeg nećemo saznati jer su oni “pisali” narativ) shvatili da Apple prodaje skupe mp3 uređaje s jako jeftinim slušalicama. Njima to nije imalo smisla s obzirom koliko se trude oko kvalitete glazbe i tako su krenuli proizvoditi vlastite slušalice.

Marketinški su gađali točno tamo gdje treba – kao nitko dotad. Slavnima su masovno slali slušalice te ih na taj način prezentirali nama. LeBron je dobio 15 komada prije nego su uopće bili u prodaji. Svih 15 je podijelio američkoj košarkaškoj reprezentaciji. Najveća scena zagarantirana.

Također, birali su trenutke u kojima će se probati progurati. Pazili su na datume turneja glazbenika, datume sportskih turnira, snimanje novih spotova i slično. Nisu samo nas tako upecali, upalilo je. LeBron je kasnije imao svoj model – baš kao i Lady Gaga, Justin Bieber, Diddy, Nicki Minaj i David Guetta. Neke zvijezde su imale unikatne slušalice, prvi nam na pamet pada Lil Wayne. Puno novca su i potrošili na sve te celebrity angažmane i marketinške plasmane, zato je cijena masna.

.

Jedno vrijeme je bilo teško vidjeti išta drugo osim Beats sluški. Došlo je čak do toga da su drmali s 70% tržišta “visoko kvalitetnih slušalica”.

Je li zvuk bio opravdano dobar? Nije, ali je bio brend koji su svi htjeli imati. Toliko su bili popularni da su ostvarili suradnje s HP-om pa su laptopi imali “posebne Beats čipove” (navodno), Chrysler se također ogrebao za suradnju, ali se najbitnija suradnja ostvarila između HTC-a i Beatsa jer su krenuli izrađivati mobitele koji su još bolje funkcionirali sa slavnim slušalicama.

Toliko je dobro potonja suradnja tekla da je 2011. HTC postao većinski vlasnik Beatsa. Ako se kojim slučajem ne sjećate ili ne znate tko je HTC – to je proizvođač mobilnih telefona koji je jedno vrijeme vladao svijetom flagship telefona. U vrijeme kad smo se smijali “kinezima” kao što je Huawei.

Početak kraja

Za Beats se sve promijenilo 2014. godine kada ih je Apple kupio za 3 milijarde američkih dolara. Apple koji je imao slušalice čija izrada je koštala jedan dolar. Apple koji je htio zavladati svojim iTunesom jer su smatrali da svi žele “posjedovati” glazbu u digitalnom obliku, a na kraju smo se svi zadovoljili mjesečno plaćati članstvo za streamanje do iznemoglosti.

Što je Apple napravio nakon što je kupio Beats? Sve resurse je prebacio sebi pod svoj krov. Kopirali su Beats Music streaming servis koji su kasnije ugasili i stvorili Apple Music. Sve što su razvijali oko slušalica danas vidimo u naprednijoj verziji kod jabuke.

Uvidjeli su da Bluetooth bežične slušalice eksplodirati i eto nam danas AirPodsa u raznim oblicima – to su mogle biti Beats. Svuda gdje vide profit vezano za audio uređaje, sve su uzeli sebi i tako polako rasklapali nekada moćan brend.

.

Beats i dalje postoji, ima svoje popularne modele, svoje slavne manekene, ponekad izbaci i neki novi, ali bez nekakve prevelike najave jer Appleu nije previše stalo do toga. Apple je kupio glavnog konkurenta kako bi mogao zavladati i tim tržištem, kao što u konačnici i jesu. Ah ta zla Jabuka, samo su je sad gricnuli Dre i Iovine, a ne Adam i Eva.

Beats priča još uvijek nije završila, ali kao da je…

I dalje se nalaze na glavama slavnih, ali se o njima više ne priča uopće toliko.

Zanima nas što bi sve napravili, s kim bi surađivali, što bi se još pojavljivalo, ali eto, veća riba ih je “pojela”. Nadamo se samo da ta velika riba u obliku zdravog voća neće pojesti i druge manje ribe. No, kako je sve krenulo, samo nas Xiaomi može spasiti…