Internet

VRIJEME JE NOVAC

Banner300

Vrijeme je novac: Kako je Google jučer ispušio milijun dolara u samo sat i pol!

U jednom kratkom periodu jučer ujutro, nešto se čudno dogodilo s internetom. Otprilike oko 9:15 minuta (po centralnoeuropskom vremenu), reklamni oglasi netragom su nestali s nekoliko web stranica koje ostvaruju mega promet (BuzzFeed, Time, Gawker, Vox).

Piše , Objavljeno

radovi

Umjesto njih, u vas su s ekrana buljili veliki, bijeli, prazni prostori. Neki su sigurno bili zadovoljni odmorom od reklama koje siluju naše oči svakoga dana, ali vlasnici stranica nisu bili jednako oduševljeni – a nije ni Google jer je upravo on odgovoran za prikazivanje takvih reklama.

Krajnji rezultat lako je pogoditi – svi su ti sajtovi izgubili hrpe novca, a posebice Google. Idesh! također koristi DoubleClick tehnologiju, tako da ni mi nismo bili pošteđeni ovog zla.

U jeku ove apokalipse reklamnih oglasa, Google se aktivirao da bi što prije otkrio o čemu se radi. Obzirom da je vrijeme novac, svi su sajtovi vraćeni u normalnu do 10:45. Ovu malenu pobjedu obznanili su kratkom porukom da su opet ‘up and running’.

Iz Googla tvrde da javnosti ne otkrivaju dobit koju ostvare preko DFP-a, nego taj iznos jednostavno pridodaju pod ‘ostale’ dobiti i tako ga prikažu na godišnjim izvještajima. Prema izvještaju kompanije za 2013. godinu, Google je svakog sata zaradio 568 tisuća dolara u kategoriji “ostalih” prihoda na internetu.

doubleclick

Iako ovo uključuje i druge priljeve novca, a ne samo one koji se slijevaju u ‘DoubleClick kasicu’, ugrubo je moguće izračunati da je jučerašnja štucavica servera kompaniju koštala oko milijun dolara.

Ista se stvar dogodila prije više od godine dana, kad je usluga bila van funkcije nekoliko sati. Iako je internet veselije mjesto kad nema reklama, na te se anomalije ne treba naviknuti jer svi znamo da internet pokreću upravo – reklamni oglasi.

L.B.

TAGOVIdoubleclick google internet oglašavanje oglasi reklame

Komentiraj