Film i TV

Banner300

Hollywood, we have a problem! Najgora ljetna filmska sezona u posljednjih 17 godina

Piše , Objavljeno

Iako ne žive samo od ljetnih mjeseci, hollywoodski studiji najviše para ulažu u filmove koji igraju u tom razdoblju, a kada rezultati izostanu, nastaju ozbiljni problemi.

galaxy

Iako smo tijekom ovog ljeta tu i tamo mogli naletjeti na neki rekordni tjedan, pa čak i mjesec (prvenstveno kolovoz), konačni rezultati govore da je ova ljetna sezona bila najgora u Sjevernoj Americi još od 1997. godine, te da je ukupno zarađenih 3,9 milijarde dolara čak 15% manje love nego za isti period prošle godine. Neki za to optužuju činjenicu da smo uglavnom gledali isto sranje zapakirano u drugačiju ambalažu, mnogi u obzir uzimaju i održavanje Svjetskog nogometnog prvenstva u Brazilu, a dogodilo se i nekoliko neplaniranih pomicanja premijera, poput Fast and Furiousa 7 i Pixarovog animiranog Good Dinosaura. No sve to ipak ne može sakriti činjenicu da je Hollywood u laganoj krizi, te da će se za idućih nekoliko godina trebati malo pomnije pozabaviti očitim problemima.

Prvo što treba jest krenuti od samog korijena problema, a taj je da su mnogi ovogodišnji ljetni hitovi jednostavno imali onaj osjećaj već viđenog, pa čak i sudeći po samom traileru ili naslovu filma. Najbolji primjer za to je Edge of Tomorrow, koji je imao veliku zvijezdu Toma Cruisea, hrpu nabrijane akcije i specijalnih efekata te priču koja je naišla na prilično dobar odaziv kod kritike i publike, ali je film opet zaradio svega 100 milja dolara, što je barem duplo manje od očekivanog. Možda je naslov previše bacao na trash hitu The Day After Tomorrow, možda su traileri previše podsjećali na Oblivion, a možda je cijeli setting bio malo previše sličan Elysiumu/Pacific Rimu, ali negdje se očito pogriješilo…

Edge of Tomorrow - šteta dobrog filma

Edge of Tomorrow – šteta dobrog filma

Slična se stvar dogodila Herculesu, koji je svega 7 mjeseci prije svoje premijere morao pretrpjeti katastrofu koja se zvala Legend of Hercules, tako da niti Dwayne Johnson glavom i mišićima nije uspio spasiti financijsku propast. S druge strane, Sex Tape i A Million Ways to Die in the West su imali sve adute u rukama, ali i dalje se nisu uspjeli istaknuti iz hrpe drugih “prostih” komedija. O katastrofi koju je doživio Sin City: A Dame to Kill for nećemo ni govoriti…

Sin City: A Dame to Kill For - Jessica, morati će ovo puno bolje!

Sin City: A Dame to Kill For – Jessica, morati će ovo puno bolje!

Iako ovaj deja vu efekt nije upalio kod većine filmova, neki su ipak uspjeli profitirati. Superjunaci su i dalje prilično dobar mamac za publiku, Godzilla se pokazala poprilično profitabilnom, a najveće nam je iznenađenje priredio Guardians of the Galaxy, koji je bez problema postao najprofitabilniji film godine, što po svemu viđenom apsolutno i zaslužuje. Ne treba zaboraviti još dva neočekivana pobjednika, fantasy dramu Maleficent, koja je u SAD-u digla 237,6 milijuna dolara, te prilično svježu Bessonovu “znanstvenu” fantastiku Lucy. Oba ova filma nisu imala previše izgleda da ostvare jači rezultat, ali se ipak pokazalo kako je dovoljno samo malo promijeniti staru formulu da publika jednostavno pohrli u kina.

Maleficent - tko bi rekao da Angelina Jolie zna glumiti?!

Maleficent – tko bi rekao da Angelina Jolie zna glumiti?!

Ovo je ljeto ponovno bilo pravo rokanje nastavcima, pa smo ih tako u kinima mogli gledati čak 12. Samo su Dawn of the Planet of the Apes, 22 Jump Street i X-Men: Days of the Future Past uspjeli postići bolje rezultate od prethodnika, dok je The Purge: Anarchy ostao na istoj razini. Ostatak je bio manje-više slabiji, tako da je jedan Transformers: Age of Extinction zabilježio pad od čak 35%, dok je The Amazing Spider-Man 2 pljusnuo za 25% u odnosu na prethodnika. Ono što je napravilo razliku: ponovno maleni detalji, koji su uvjerili gledatelje da će gledati poznate face i poznatu okolinu, ali s nekim svježim detaljima.

Transformers: Age of Extinction - jesu zaradili brdo para, ali i dalje znatno manje nego prethodnik

Transformers: Age of Extinction – jesu zaradili brdo para, ali i dalje znatno manje nego prethodnik

Mnogi će reći da u svemu ovome ne treba zaboraviti strano tržište, a pogotovo Kinu, koja je ove godine doživjela pravi procvat. Istina, neke pare su se uspjele vratiti preko strane distribucije, ali također valja napomenuti da svega četvrtina profita od prodaje karata u, primjerice, Kini, odlazi matičnom studiju u Hollywoodu, dok je u slučaju SAD-a to prihvatljivijih 50%. Drugim riječima, računati na ostatak svijeta da će vući ovu glomaznu lešinu jednostavno nije moguće, pa će se veliki svjetski filmaši morati okrenuti drugačijoj poslovnoj taktici. Ne sumnjamo da oni i dalje dobro zarađuju, ali uvijek se može kupiti još koja vila ili privatni avion…

TAGOVIblockbuster box office Filmovi filsmki studio hitovi hollywood ljetna sezona ljeto

Komentiraj