Auto & Tech

Aside Banners

3D Televizija – čemu tolika galama?

Tko je ikada stavio 3D naočale na nos i odgledao dva sata plastično trodimenzionalnog materijala, zna da je to bilo sasvim dovoljno ako ne i previše.

Piše , Objavljeno

Međunarodni sajam konzumerističke elektronke CES, koji je upravo zatvorio vrata u Las Vegasu, prošao je u znaku trodimenzionalne televizije i ideje da će 3D HDTV uskoro pokoriti tržište. Ma nemoj!

3d ima i neka zgodna područja primjene

3d ima i neka zgodna područja primjene

Sony, LG, Vizio…nema više elektroničkog diva koji se nije odlučio upackati tržištem trodimenzionalne televizije. 3D HDTV bi prema nagađanjima do 2015 trebao narasti u tržište od skoro 16 milijardi dolara godišnje, u usporedbi sa mršavih milijardu koju danas ima. No postrani statistika, možete li se zamisliti kako s glupim naočalama sjedite u nedjelju popodne pred TV-om i gledate neki kulinarski šou dok vam nečija tjestenina strši iz ekrana i kao da će vam završiti u lijevoj nosnici?

Kao da nitko ne želi priznati ono što svi vidimo. 3D je zamoran, plastičan, dekoncentrira, i može se konzumirati tek kao trik za kratkotrajnu razbibrigu ali definitivno nema nikakvog smisla za 95 posto televizijskog sadržaja. Osim ako vas ne puca ideja da vam šprajc servira vijesti kao da vam sjedi u krilu. Iskrustvo hiperrealnosti ima smisla u video igrama, ili ajde..možda bi polučilo učinak u žanru pornografije, no čak i blockbusteri klase Avatar gube i ono malo priče i emocionalne upečatljivosti ukoliko ih odlučite odgledati u 3D formatu.

Naravno, veliki igrači ne bi ulijetali u biznis s trodimenzionalnim televizorima da nemaju iza sebe podeblju analizu tržišta. 3D za početak zvuči kul, ideja da ga imate u dnevnoj sobi za prosječni konzumeristički mozak je sasvim dovoljan razlog za kupnju, a i amateri biznisa znaju da su ljudi daleko spremniji iskrcati keš za nešto što im golica maštu nego za nešto što im treba. Naravno, kako su cijene HDTV-a drastično pale, inauguracija 3D-a znači i ponovno dizanje cijena. Bića koja izlijeću iz ekrana i debiliraju se pred vašim cvikerima dolaze po cijeni od najmanje 20.000 kuna. Jer osim 3D TVa trebati će vam i 3D Blu-Ray player.

Premda predviđanja isplativosti ulaganja u konzumerističku trodimenzionalnu tehnologiju izgledaju sjajno za sljedećih pet godina, s druge strane se jednako je sigurno da će 92 posto vremena provedenih pred ekranom ljudi konzumirati dobri stari 2D, prema istraživanju Dan Costa Researcha. A svima koji imaju višak zdravog razuma i/ili manjak na tekućem, preporučamo da kada se zažele treće dimenzije bace pogled par centimetara lijevo i desno od ekrana. Besplatno je i izgleda neopisivo bolje.

TAGOVI3d televizija televizor

Komentiraj