Detroiski autoshow pod elektrošokom
Daleko je Amerika. A i do nje će nam četiri kotača biti od malo pomoći. No to nas ne priječi da provirimo kroz vrata međunarodnog sajma automobila u Detroitu

Detroit je na meni stavio nekoliko noviteta, među inima Toyotin FT-CH kompakt hibrid inauguriran s retro 8-bitnom mjuzom iz starih kompjutorskih igara. Prema riječima prvog čovjeka američkog ogranka korporacije, model za sada ostaje na razini koncepta, no FT-CH bi mogao biti prvi pridošlica u seriju Prius i s manjom cijenom.
Ford se pak odlučio ozbiljno okušati na tržištu elektronaca pa je najavio Focus pogonjen baterijom. štoviše, i poprilično neočekivano, proizvodnja novog elektronca biti će premještena iz Meksika u Michigan, a u kompaniji najavljuju otvaranje novih 1000 radnih mjesta. ‘Auto industrija se vratila i među nama vlada novi duh’, kazao je guverner Michigana kao da se maločas vratio sa spiritističke seanse, al ok.
što još…e da, General Motors je u suradnji s Buickom složio grdosiju od 255 konja pod nazivom Grabite. Nakon SUV-a dolazi UUV, točnije urban utility vehicle, kako ga od milja zovu konstruktori. Kažu, radi se o vozilu za urbani život, a frajer izgleda kao da nosi par nuklearnih projektila pod karoserijom. S druge strane, GM-ovci se hvale kako unutra može stati cijeli mountain bike, ‘zajedno s gumama’. Isti je stao u moj Punto, ali nećemo cjepidlačiti.
Ford je osim najave strujne varijante Focusa pobrao lovorike novinarskog žirija za najbolji auto i najbolji kamion godine. Moćna gomlica od 49 veterana automoto novinarstva poklonilo se pred Ford Fusion Hybriom u B kategoriji i Transit Connectom u C. Ovo je tek treći puta u povijesti da je isti proizvođač odnio obje nagrade.
I dok su u Fordovom taboru otvarali šampanjac i zvali striptizete u Volkswagenu su uvježbavali nastup muških plesača koji su predstavili novi elektro-benzinac New Concept Coupe. Stvar se vrti uz pomoć 27 konjskih snaga struje i 150 konjskih snaga benzina, a od 0 do 60 ubrzava za 8,1 sekundi. Ekipi nabrijanoj na pile i nije fora gledati frajere koji besmisleno đuskaju, no pogled na novi VW stroj bio je dovoljan razlog da zaborave metroseksualnu traumu.
Detroitom ove godine dominiraju pokušaji isplivavanja u još nesigurne vode elektronskih automobila, glavni floor je bio rezeviran za njih, no osim četiri modela, Chevroleta Volta, Nissana Leafa, Toyote Prius i Tesle Roadstera, svi ostali se svode na amaterske low-volume pokušaje servirane u kuhinji BMWa i Volva, te pomahnitalih dizajna kojima je mjesto ili u nekoj epizodi na rubu znanosti, ili na golf terenu.
Da ne ispadne da smo zaboravili pretpovijesnu vezu žena i prijevoznih sredstava, još od vremena kad je Kremenko hvatao Vilmu na zadnjoj gredi svoje pile, evo mala Detroitska razglednica za one koji žele znati više.