veliki brat
Facebookova široka definicija pojma privatnosti
Nakon tagiranja po obiteljskom albumu i lajkanja svakojakih gluposti uredno se odjavljujete s Facebooka i krećete svojim putem u bespuća interneta. U krivu ste ako mislite da Facebook ne zna gdje ste otišli!

Ukratko, zahvaljujući cookiejima koje ostavlja na računalu putem kojega se spajate na najveću svjetsku društvenu mrežu, Facebook može pratiti sve vaše internetske aktivnosti sve dok ručno ne obrišete (ili blokirate) sve cookije koji imaju ikakve veze s Facebookom.
Nik Cubrilovic, australski poduzenik i haker (zvuči opasnije kada je haker u pitanju), jutros je na svojem blogu svijetu obznanio da Facebook prati svoje korisnike i kada se odjave sa te stranice. Cubrilovic je to utvrdio još krajem prošle godine, te je u više navrata pokušavao kontaktirati Facebook i tražio odgovore, ali nakon što su ga vozali skoro godinu dana, odlučio je sve dati u javnost.

Facebook je već postao Veliki Brat, i pritom ne mislimo na budalasti TV show
Kako je Cubrilovic utvrdio, a nitko se još nije potrudio demantirati ga, bez obzira na to što ste se odjavili s Facebooka, svaki put kada odete na neku stranicu koja ima Facebookov Like gumb, komentare, ili bilo koji drugi element informacija o tome, uključujući i osobni ID broj korisnika šalju se natrag Facebooku. Da pojednostavimo:nakon odlogiranja s facebooka otišli ste na porno stranicu, Facebook to zna. Ili zanimljivije, nakon odlogiranja s Facebooka otišli ste na anarhistički forum, nemojte se čuditi kada vam sigurnosne službe zakucaju na vrata idući put kada američki predsjednik dođe u posjet.
Naravno, predstavnici Facebooka odmahnut će rukom na takav scenarij, pa će reći da ti cookieji služe tek za sprječavanje sigurnosnih rizika, ali pitamo se, o čijoj oni to sigurnosti brinu? Facebook uporno tvrdi da podatke koje prikupe na drugim sajtovima ne koriste kako bi prodavali oglase (kao što to čini Google), nego isključivo kako bi unaprijedili uslugu koju pružaju korisnicima. Pritom tim korisnicima ne bi trebalo smetati to što odjavom s Facebooka zapravo nisu postigli ama baš ništa!?
Facebook je u zadnjih nekoliko godina prilično spustio kriterije svojih korisnika kada je privatnost u pitanju. Budući da Veliki Brat u liku društvene mreže ne zarađuje ako nije u mogućnosti trgovati podacima o svojim korisnicima, Facebook je polako smanjivao privatnost na mreži, sve dok je nije u potpunosti ukinuo, ostavivši tek iluziju o privatnosti.
Pitanje je koliko je korisnicima Facebooka uopće stalo do ‘privatnosti’, jesu li je se spremni odreći za račun onoga, štogod to bilo, što im nudi Facebook?