Gaming

PAZI SE!

Banner 300

Ovisnost koju nije lako priznati: koliko je “gaming” zapravo loš?

Piše , Objavljeno

Izvor: Shutterstock

Kina je nedavno uvela stroge mjere vezane za gejming. Mlađima od 18 godina neće biti dopušteno igrati od ponedjeljka do četvrtka, a dopušteno im je jedan sat igre od petka do nedjelje i na praznike.

Osim toga, jedna od najpopularnijih i široko korištenih klasifikacija bolesti koja se službeno naziva “Poremećaj igranja”, to je mentalna bolest s kojom se nikako nije za šaliti.

U čemu je problem s igranjem igara?

Svaka generacija mladih imala je vlastiti niz slobodnih aktivnosti koje su izazvale zabrinutost starijih generacija – što je toliko različito u igrama na sreću? Internetsko igranje savršena je kombinacija senzorne stimulacije, novosti, raspoređivanja pojačanja promjenjivog obroka, društvenog angažmana i neograničenih mogućnosti za napredovanje koje pojedincima mogu biti iznimno korisne.

Igra aktivira sustav nagrađivanja u mozgu izazivajući oslobađanje dopamina (sreće) i drugih neurotransmitera uključenih u nagradu. Za ranjive pojedince (poput onih s genetskom predispozicijom, mentalnom bolešću koja se istodobno javlja, traumatskom poviješću ili ranom izloženošću igranju igara), nagrađivana priroda igara može dovesti do poremećaja ili potencijalne ovisnosti.

Je li igranje potpuno loše?

Ne. Baš kao i druga ponašanja koja nagrađuju (na primjer, jelo, seks, kockanje, pijenje alkohola, korištenje društvenih medija, kupovina), igranje se događa u kontinuitetu u rasponu od rekreacijske/ne problematične igre do kompulzivne/patološke igre. Pojedinci se protežu kroz kontinuum, a oni na krajnjem kraju problematičnog igranja mogu doživjeti štetne posljedice kao rezultat svog ponašanja.

via GIPHY

 

  • Dakle, umjesto “sve igre su loše”, točnija bi izjava bila da nagrađivana priroda igara može postati problematična za skup „osjetljivih“ pojedinaca.

Koliko je ovisnost o igrama prisutna?

Jasno je da je poremećaj igara globalna briga. Istraživači i stručnjaci za mentalno zdravlje u mnogim zemljama aktivno pokušavaju postići stope prevalencije i razviti učinkovite strategije liječenja za poremećeno ponašanje u igrama.

Na primjer, istraživači su otkrili da je 17,8% globalnog uzorka odraslih online igrača ispunilo kriterije za poremećaj igranja igara. Općenito, istraživači su otkrili da poremećaj igranja utječe više na muškarace nego na žene, no ipak broj igračica i dalje raste, a razlike u spolovima mogu se smanjiti u budućnosti.

Što trebamo učiniti?

Novo doba, nosi nove bolesti pa tako i ovo. Poremećaji igranja postali su čest problem koji se svakodnevno sve više širi. Stručnjaci savjetuju da, ako imate taj problem ili znate nekoga da ima problem s gamingom, odmah treba tražiti stručnu pomoć.

ALI malo WoW-a poslije posla, svakom dobro dođe – bitna je samokontrola!

Izvor: Psychology Today

TAGOVIGaming Gaming industrija opasne ovisnosti ovisnost o igrama ovisnosti psihologija