prijatelj broj 1
Gdje je i što radi Myspace Tom dok se Zuckerberg preznojava pred Kongresom

Naš prvi i najvažniji prijatelj iz jedne druge, pomalo davne internetske ere svijet Myspacea napustio je prije sad već gotovo 10 godina i zaputio se u mirovinu. Good guy Tom je News Corpu naplatio otpremninu od koje boli glava i okrenuo se nekim drugim stvarima u životu. Dok razmišljate je li uopće za života moguće potrošiti 580 milijuna dolara i ako da kako, gospodin Anderson obilazi zemaljsku kuglu, ubija na Instagramu i povremeno zabavno trola na ostalim društvenim mrežama. Definitivno možemo zamisliti i gori scenarij.
U pauzi između surfanja na Havajima i biranja prigodnog filtera za zalazak sunca u Kraljevini Butan, Tom se prije koji tjedan priključio recentnoj #DeleteFacebook kampanji. Unatoč tome što mnogi misle kako će mu Facebook i Zuckerberg uvijek biti trn u oku, on ne odaje dojam osobe koja se oko svega ovoga previše uzrujava, a uostalom zašto i bi. Ipak je nešto lakše ne biti ljutko s pristojnom ušteđevinom i mirnog sna, a imati toliko novaca + moći prošetati gradom bez da te svi prepoznaju i gnjave djeluje nam kao najbolja kombinacija. To je jasno i Andersonu koji i dan danas na Facebooku ima legendarnu, prastaru profilnu fotografiju po kojoj ga svi poznajemo.
S druge strane, Mark Zuckerberg je i dalje itekako u svijetu društvenih mreža. Doduše, umjesto ispijanja koktela na Maldivima u posljednje vrijeme uglavnom je razapet između pravnih bitki, svjedočenja i preznojavanja pred Kongresom i bivanja inspiracijom za tone novih meme uradaka. Cijena toga da mu je ime i dalje na Forbesovoj listi, umjesto na recepciji luksuznog hotela u nekoj egzotičnoj zemlji trenutno se čini dosta visoka i ne vjerujemo da bi se Tom mijenjao, a iskreno ne bismo ni mi. Zuckerberg pak sigurno neće dignuti sidro, a unatoč cijeloj aferi o nezakonitom prikupljanju podataka profila ljudi s Facebooka od strane konzultantskih kompanija i korištenja istih u kojekakve sumnjive svrhe, čini se kako to najpopularnijoj društvenoj mreži još uvijek nije ozbiljno naštetilo.
Bar ne u financijskom smislu, s obzirom da su u posljednjem tromjesečju ostvarili prihode od gotovo 12 milijardi dolara, što je 50% više u odnosu na lani. Samo za usporedbu, čitav Myspace prodan je za 35 milijuna dolara 2011. godine, a u News Corpu su se lupali nogom u guzicu da su izvukli i toliko, iako su tek nešto ranije Toma poslali na doživotni godišnji sa 16 puta većom cifrom. To se zove pravi trenutak za povući se!
Potaknut svim ovim događanjima i postavljanjem Zucka na tron trenutno najomraženijih ljudi na svijetu, internet se dobro zabavlja ovim davnim rivalstvom. Slavi se Myspace doba, kad nismo imali blagog pojma o zaštiti korisnika niti zašto bi netko želio hrpe nekakvih dosadnih baza podataka, a Tom nas za razliku od Marka nikada ne bi prodao trećim stranama, brisao ili cenzurirao, a mi smo mu svejedno zabili nož u leđa i bookirali prvi let. Takvi smo mi ljudi valjda. Vizija u kojoj neka kozmička pravda vraća Toma u igru na način da on kupuje Myspace za kikiriki i nakon toga hipsteri iniciraju povratak social media korijenima čini se u ovim trenucima poprilično zabavnom, iako ćemo svi od blještavih gifova vjerojatno dobiti epilepsiju. Koliko god bizarno zvučalo s obzirom na strujanja posljednjih 10, pa čak i 15 godina, možda je Myspace ipak pobijedio, a onaj koji se zadnji smije sad to radi zavaljen u ležaljku ispod palme na nekom dalekom otočju. U svakom slučaju, You’ll always be in our top 8, Tom!
Autor: Bruno Pušić