Mix

Pretplata koja se najviše isplati i koju ćeš najviše koristiti? Bez imalo sumnje – Youtube Premium

Youtube
Youtube Foto: Unsplash
Gotovo svi online servisi imaju najmrži nam poslovni model – pretplatu. Kad su u pitanju serije i filmovi – plati Netflix, plati HBO Max, plati Disney+. Kad je u pitanju glazba – plati Spotify, Tidal, Deezer… Kad su u pitanju alati koji olakšavaju život – čak i aplikacije imaju pretplatnički model. TickTick, omiljena nam aplikacija za jednostavno to-do listu također ima pretplatnički model ako želiš više od 5 lista. O novijim paketima Adobea da i ne pričamo. Proklete pretplate. Ali to tako ide. Želiš dobru uslugu koja je koplje iznad svih (ili ti samo odgovara), moraš to i platiti.

One koje su najuobičajenije u našim krajevima su upravo prve navedene – one za serije i filmove, a jako blizu ih prate i glazbene.

Super su Netflix, HBO Max i Disney+, ali sigurno potrošimo više sati u mjesecu skrolajući dok izaberemo što želimo gledati, ponuda im se proteže od izrazito loših naslova preko uglavnom prosječni pa sve do nekolicine vrhunskih. I nije ih loše imati.

Ali za jedan servis smo bili izrazito škrti iskeširati. I to servis koji najviše koristimo, koji najviše volimo i koji nam najviše ide na živce.

Youtube Premium vrijedi svake kune!

I u jednom trenutku je puklo. Nudili su probni period od tri mjeseca i slomili su me. Youtube Premium za nula kuna. To iskustvo je bilo savršeno. Iz nekoliko razloga, a najveći su…

OGLASI!

Prokleti oglasi. Ako imaš besplatnu verziju Youtubea, dobit ćeš oglas ili dva na samom početku videa, možda i nekoliko njih kroz sam video, a sve je više onih koje ne možeš ni preskočiti. Zamisli kako gledaš smirujući razgovor između dva vrhunska stručnjaka za temu koja te izrazito zanima i odjednom ti samo netko uzvikne ime aplikacije za dostavu (koju ionako već koristiš) i ubije ti zen trenutak. Kome to treba?

Ili ako si jedna od osoba koja glazbu za kućni party pušta preko Youtubea? Pa ne treba ti reklama za osiguranje između Thong Songa i Freestylera.

Jednom kad iskusiš Youtube bez ikakvih oglasa, teško da ćeš se vratiti na staro. Sada kada svjedočim tuđem Youtube iskustvu (onom “ne dam im novce, neće me natjerati, mogu preživjeti ovih šest oglasa od 15 sekundi od kojih dva uopće ne mogu preskočiti” iskustvu), sve me boli.

Što još nudi pretplata?

Možeš downloadati video-sadržaj u samoj aplikaciji ako se nađeš na području koje ima loš internet – ili ako si ograničen količinom mobilnih podataka u svom mjesečnom paketu. Čak možeš uključiti i Smart Downloads – Youtube će ti sam downloadati sadržaj za koji smatra da će ti se svidjeti. A budimo realni, poprilično dobro kuže što želiš gledati. Dobro mi je došlo za letove ovog ljeta.

Youtube Music je također u igri, a uopće ga ne plaćaš dodatno. Sigurni smo da bi Youtube Music mogao zamijeniti Spotify, Tidal ili Deezer za više od 80 posto korisnika. Samo oni zahtjevniji će ostati pri spomenutim servisima.

Ono što moramo napomenuti kao veliki plus je i što uz Youtube Premium pretplatu možeš gledati i slušati video sadržaje u pozadini, čak i sa zaključanim ekranom smartphonea. Postoje i trikovi za ovo, ali uključuju nekoliko koraka – umjesto da bez razmišljanja zaključaš ekran telefona i nastaviš konzumirati sadržaj koji ti treba.

Jasno nam je da postoje različite besplatne aplikacije koje omogućavaju neke od ovih opcija, ali ako želiš pravo iskustvo Youtubea, njihove vrhunske algoritme koji te znaju u dušu, jednostavnost korištenja i poznato sučelje – Youtube Premium vrijedi platiti. Pogotovo ako koristiš Youtube na pametnim televizorima koji nemaju adblockere (ili na Chromecastu). Ovo je valjda bila najveća kap koja je prelila čašu. Na računalu imamo adblockere, na smartphoneu možemo imati spomenute besplatne aplikacije koje blokiraju oglase, ali na TV-u to baš i ne ide. Sad ide.

Youtube Premium ispred Netflixa?

Ja svakako glasam za Youtube Premium u bitki s ostalim streaming servisima. Nećeš gledati filmove i serije, ali ima toliko kvalitetnog sadržaja koji stvaraju obični ljudi koji je često čak i bolji od onog što kreiraju multinacionalni studiji. Hoćeš sadržaj o tenisicama, fitnessu ili neurobiologiji? Svega ima, a užitak ti više nijedan jedini oglas neće uništiti.