pokvaren sat
Proveli smo jedan dan na TikToku i sad je službeno – stari smo. Jeste li i vi?

Nazovimo ovo preuranjenom 30-ish krizom ili odlaskom na kvasinu, ali imali smo neku pomalo bolesnu i nejasnu, ali ipak neutaživu želju infiltrirati se na TikTok. Jedan dan, bez nekog posebnog plana ili agende. Debelo smo premladi da imamo djecu koja bi tamo postavljala inkriminirajuće video uratke, ali čini se da smo i debelo prestari da bismo ovu aplikaciju gledali na svom pametnom telefonu dulje od 24 sata. No, krenimo redom.
Facebook su zauzeli starci, LinkedIn je dosadni ulizivački networking tool, Instagram je zasićen kojekakvim influencerima, Twitter je vjerojatno najprimjereniji no ima svoje mane, a gdje je u cijeloj toj priči TikTok?
(T)ok, čuli smo da to koriste klinci i znali smo da se načelno radi o platformi na kojoj korisnici uploadaju kratke video uratke. I to je otprilike bilo to od predznanja.
Tek što nam se aplikacija instalirala krenuli su sami od sebe video klipovi, jedan za drugim. Prank u kojem lik cimeru/prijatelju sapuna pod kako bi se ovaj ‘ništa ne sluteći’ složio na pod. Zatim video u kojem tip i cura pokazuju fitness vježbu kroz nekoliko šaljivih uputa for dummies, pa klinac koji staroj proda foru s kovanicom u boci i poprska je… Na dnu se prikazuje koja pjesma svira, jedva sve pratimo, niže se kao na traci, ne stignemo svajpati, ne stignemo misliti. Ništa ne stignemo. Sve to bombardira nas prije registracije, ali nećemo odustati. Registriramo se.
Ponuda za snimanje prvog vlastitog videa ukazuje se na ekranu taman u trenucima dok razmišljamo kako je ovo ustvari Vine i što je falilo pokojnom Vineu? No dobro, nije vrijeme za Ok Boomer spike. Ovdje smo kako bismo proširili social media vidike, pokušali prokljuviti što klince drži prikovanim za ovo. U slučaju Snapchata, na primjer, to je bilo potpuno jasno. Kod TikTok-a ta spoznaja ne ide baš tako lako. Nije vjerojatno pomoglo ni što u drugom istraživanju video uradaka zloglasni TikTok kreće udarati lokalnim sadržajem pa tako slušamo Mujo i Haso viceve, gledamo ‘urnebesne’ prankove iz škole (jednu smo prepoznali!), a iako se naši puleni trude jednako uspješno kopirati svjetske TikTokere (is that a word?) kao što to rade Srbi, sudeći po broju followera opet im ne mogu parirati.
Sve je to ok, ali i dalje ne kužite što je to TikTok? Radi se o platformi/aplikaciji na koju uploadate video uratke do 15 sekundi trajanja, a sudeći po onome što smo mi dobivali u feed poanta je da pokušaju biti zabavni. Pratite ljude i ljudi prate vas. Uz video korisnici dodaju pjesme, filtere, efekte…
Home je poprilično konfuzan, discover feature nešto pregledniji, a ključna razlika u odnosu na neke druge mreže i aplikacije je što ne morate stvarati nekakvu cyber zajednicu prijatelja ili followera da bi vam se nešto događalo i nudilo. Sve je dinamično, napucano, brzo, nema praznog hoda, kao da je cilj upiti što više klipova u što manje vremena.
U prosjeku ih u minuti pogledate četiri do pet ako samo stvari prepustite aplikaciji, a nije nam najjasnije kako klince ne boli glava nakon pet minuta ovoga. Vjerojatno su baš zato oni mladi, a mi se vjerojatno nikad u životu nismo osjećali ovako staro.
Aplikacija je deinstalirana jednako brzo kako je i instalirana, a dok je nestajala u crnoj rupi pametnog telefona u glavni nam je samo bila fotka MySpace Toma, našeg dobrog starog prijatelja.