Čuvaj se Googlea i kad darove nosi
Kako spriječiti Google da vas koristi u svojim reklamama

Informatički divovi poput Facebooka i Googlea svako malo pokušavaju od svojih korisnika napraviti poslušne i profitabilne ovce, ali mi im to nećemo dozvoliti, zar ne?!
Koliko god to nevjerojatno zvučalo, čak i IT divovi poput Googlea i Facebooka žive od reklame. Složena je to mreža ponude i potražnje, koja za cilj ima isto što i svaka druga reklamna agencija: natjerati korisnika da koristi (ili barem razmotri) njihov proizvod. Sve se veće tvrtke koriste nekim trikovima kako poboljšati prodaju, a Google je nedavno uveo jednu marketinšku novinu, koja bi mnoge mogla dovesti u neke poprilično neugodne situacije.
Naime, Google sada zadržava pravo da koristi vaše osobne podatke u svrhu reklamiranja nekih proizvoda i usluga, ovisno o vašim aktivnostima na internetu. Drugim riječima, kada god lajkate ili ocijenite bilo što na internetu, Google taj vaš potez sprema u svoju bazu podataka, te će ga izbaciti kao opciju ili preporuku nekome od vaših prijatelja, poznanika ili osoba u vašim kontaktima, koje zanimaju slične stvari.
Ovo je jedna od onih situacija gdje korisnik mora čitati sitna slova i biti u toku s tehnologijom, te znati da mora osobno deaktivirali stavku o dopuštenom korištenju korisničkog profila u svrhu reklame određenih proizvoda i usluga. A s obzirom na broj informacija koje nam se svakoga dana slijevaju na računala, ponekad je teško pratiti što i gdje treba napraviti.
Olakotna je okolnost da se ovo za sada primjenjuje samo kroz Google+ profile, koje, na svu sreću, nitko ne koristi. Ipak, opreza nikada dosta, tako da je bolje spriječiti nego liječiti, a kako biste se riješili ove poprilično podle navlakuše, sve što treba jest otići na ovu stranicu, maknuti kvačicu iz jedine kućice koje možete, te kliknuti Save. Ako pak nemate Google+ račun, morati ćete se prvo registrirati kako biste se mogli odčekirati, što je, ponovno, vrlo podla navlakuša. Što reći, nije Google džabe jedna od najjačih tvrtki svijeta…