Commander Riker to Captain
Komunikator iz ‘Star Treka’ postaje stvarnost uz ovaj cool gadget

Moramo priznati da smo mislili kako će se komunikatori po uzoru na one is Star Treka pojaviti još prije par godina, ali tek sada vidimo prve prave korake. Onyx bi mogao biti dobar početak!
Kao klincima jedini su nam oblik komunikacije sličan onome iz Star Treka bili walkie-talkieji, uglavnom preskupi i nekvalitetni uređaji s dometom od 4 i pol metra (ako!) te stalnim smetnjama zbog kojih bi svaki pa i najjednostavniji oblik razgovora uglavnom bio uzaludan. Čak se nismo niti jednom uspjeli “prištekati” na neku tajnu frekvenciju i slušati razgovore između vanzemaljaca i vojske (hej, možda sada zvuči debilno, ali hollywoodski filmovi 80-ih su nas uvjerili da je to itekako moguće!) što je uglavnom značilo bacanje ovih gadgeta u smeće i iščekivanje nečega boljega. Godine su prolazile, pojavljivali su se mobiteli pa smartphonei, ali od komunikatora vrijednog kapetana Picarda ni traga ni glasa. Pa da nisu do sada mogli smisliti nešto…
Vjerojatno su takav tok misli imali i u tvrtki OnBeep koju je osnovao i vodi lik po imenu Jesse Robbins, inače volonter u službama za spašavanje. Ovaj je podatak poprilično važan pošto je upravo radeći na terenu skužio kako njegovim kolegama fali lagan i brz način komunikacije pa ga je odlučio sam izumiti. Tako je nastao Onyx (po našoj procjeni, to je 249. stvar na svijetu s tim imenom), maleni okrugli gadget težine jajeta koji se zakači na prsa i služi kao komunikator. Naravno, spaja se s vašim mobitelom preko posebne Android ili iOS aplikacije te na taj način prima i odašilje signal, a možete ga koristiti u razgovoru s jednom osobom ili cijelom grupom. Kao i u popularnom Star Treku, dovoljno ga je aktivirati doticajem ruke, a kako to otprilike izgleda, možete vidjeti u jednom od najjadnijih i najdosadnijih promo materijala ikada!
Onyx – promo video:
Iako bi čovjek rekao da je ovako nešto kao stvoreno za kakvu crowdfunding kampanju, Onyx se u potpunosti financirao parama privatnika i manjih tech-inkubatora, a uspjeli su skupiti prilično velikih 6,25 milijuna dolara. Izgleda kako su ambicije dosta velike, ali ostaje velika nepoznanica koliko je ljudi uistinu zainteresirano za ovakav proizvod (pošto nema klasičnih “crowdfunding backera” kao svojevrsnog ogledala zainteresiranosti javnosti), a i konkurencija je vrlo ozbiljna (na primjer, aplikacija Zello). Ipak, nama se čini kako ovako nešto može naći svoje tržište pa makar koštalo nemalih 99 dolara (oko 600 kuna).