Reci mi kako se osjećam
Microsoft je razvio softver koji samostalno prepoznaje naše emocije na fotografijama

Posljednjih se nekoliko godina intenzivno razvija softver za intuitivno prepoznavanje crta lica i glasova, a Microsoft je upravo predstavio svoj sustav za otkrivanje emocija.
Iako se o njemu u javnosti ne govori previše, Project Oxford je vrlo ambiciozan sustav kojim Microsoft pokušava unaprijediti softversko prepoznavanje nekih osnovnih ljudskih karakteristika, poput govora, pisanja i izraza lica. Cilj je developerima pružiti kvalitetan temelj za razvoj raznih korisnih aplikacija korištenjem ogromnih sredstava i procesorske snage superračunala koje na raspolaganju ima tehnološki div, a neke od svojih novih pomaka su predstavili na nedavno održanoj Future Decoded konferenciji u Velikoj Britaniji. Uz platforme za editiranje videa, definiranje glasova (pogotovo na javnim mjestima poput stadiona) i provjeru pravopisa, najviše je pažnje izazvao softver za prepoznavanje lica s jednim novim i vrlo zanimljivim svojstvom.
Radi se o sustavu koji procesuira fotografije na kojima su vidljiva ljudska lica te procjenjuje i prepoznaje koje emocije pokazuju osobe na njima. U bazi se trenutno nalazi ukupno osam emocija (neutralno, sreća, iznenađenje, tuga, ljutnja, gađenje, strah i prezir), a softver samostalno određuje u kojem je omjeru zastupljena koja emocija te ističe onu koja je dominantna. On može odrediti emocije više ljudi na istoj slici odjednom (ukoliko im se lice jasno vidi), a kako sve to izgleda u praksi možete provjeriti na službenoj stranici Projecta Oxford, koja dopušta upload vlastitih fotografija i pravo testiranje mogućnosti ovog programa.
Iako se na prvu možda ne vidi nekakva korist ovakvog softvera, Microsoft se nada kako će ga developeri ipak moći iskoristiti. Primjerice, njime možete filtrirati sve slike na društvenim mrežama na kojima su ljudi tužni ili poredati sve fotke svoje djevojke od onih na kojima je najsretnija do onih na kojima je najtužnija (i time možda shvatiti kako su joj godine veze s vama uništile prirodni elan), a postoje i komercijalne mogućnosti poput procjene emocija kupaca nakon što vide ili probaju neki proizvod te modificiranje reklamnih kampanja i marketinga na osnovu toga. Nije baš lijek za karcinom, ali svakako se radi o zanimljivoj tehnologiji!