Mobilni lifestyle europskih korisnika
Samsung je na pet visoko razvijenih europskih tržišta proveo istraživanje o navikama, zahtjevima i potrebama suvremenih mobilnih korisnika u kojem je sudjelovalo više od 5000 ispitanika, s posebnim naglaskom na evoluciju prohtjeva najzahtjevnijih, poslovnih, korisnika.

Objavu o rezultatima samsungovog istraživanja objavljujemo u cijelosti:
Mobilni telefoni danas predstavljaju strahovito važan dio naših privatnih i poslovnih života. Poput odjeće koju nosimo, glazbe koju slušamo i automobila koje vozimo, i mobilni telefoni su postali još jedan odraz osobnosti i individualnog životnog stila svakog korisnika, a njihov utjecaj i korisnost u obavljanju svakodnevnih poslovnih zadataka čini ih nezamjenjivima u radnim sredinama.
Na visoko razvijenim tržištima poput europskog prosječni mobilni korisnici, kada je riječ o samim uređajima, sve su zahtjevniji. Očekuju telefone s aktualnim multimedijalnim i biznis funkcionalnostima koji su jednostavni za upotrebu i besprijekorni kada se radi o najjednostavnijim radnjama poput obavljanja telefonskih poziva.
Posebna su priča poslovni korisnici kod kojih ne postoji jasna granica između poslovnog i privatnog života. Oni, više nego bilo koja druga kategorija korisnika, očekuju da im mobilni proizvođači ponude vrhunski dizajnirane višenamjenske uređaje koji su jednostavni i intuitivni za korištenje. A rast njihovih zahtjeva otvorio je mogućnost svim proizvođačima da kreiraju novu kategoriju sve-u-jednom uređaja kojima će spremno moći odgovoriti na njihove potrebe.
Sukus je to onoga što je korejski Samsung, koji iza sebe ima 20 godina iskustva u proizvodnji i inoviranju novih mobilnih tehnologija i aparata, doznao u netom provedenom velikom europskom istraživanju tržišta. Istraživanje je precizno definiralo rastuće zahtjeve mobilnih korisnika, ali i razlike između prohtjeva koje imaju poslovni i rezidencijalni korisnici.
U prvom redu valja reći da su mobilni telefoni daleko najpopularniji prijenosni uređaj na europskim tržištima. Posjeduje ih 98 posto svih ispitanika što daleko nadmašuje MP3 playere koje posjeduje 55 posto ispitanika, klasičnog rokovnika (44 posto) i digitalne kamere (79 posto).
U interaktivnom istraživanju, koje je za Samsung provela istraživačka kuća Vanson Bourne, sudjelovalo je čak 5105 ispitanika u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj.
SVEOBUHVATNA RJEŠENJA
Usprkos sve većem broju mobilnih profesionalaca, snažnom trendu koji potiče mobilno poslovanje te sve većem broju umreženih poslovnih okruženja, rezultati istraživanja su pokazali da postojeći biznis telefoni, kakvih je na tržištu nemali broj i koji zapravo mogu adekvatno odgovoriti i na privatne i poslovne komunikacijske potrebe, poslovni korisnici nerado biraju upravo takve telefone.
Prosječno gledano, 70 posto europskih biznis telefona dolazi bez multimedijalnih funkcionalnosti pri čemu prednjači Njemačka u kojoj 75 posto poslovnih uređaja dolazi bez multimedije, a slijedi je Francuska u kojoj je 72 posto poslovnih uređaja ogoljeno od zabavih multimedijalnih rješenja.
Istraživanje je nadalje pokazalo da nedostatak multimedije u poslovnim telefonima nije izbor niti zahtjev korisnika već naprotiv, gotovo polovica (40 posto) ispitanika u pet europskih država je kazalo kako su prisiljeni posjedovati dva mobilna uređaja koji primjereno odgovaraju na njihove komunikacijske, organizacijske i multimedijalne potrebe.
ŽIVOT U POKRETU
Europskim korisnicima toliko je važan mobilni telefon da gotovo polovica (48 posto) bez njega ne ide nikuda, dvije trećine korisnika (58 posto) potpuno se oslanja na svoj telefon kada je riječ o organizaciji života, a pri tom najviše koriste alarm, kalendar i kalkulator.
Poslovnim korisnicima mobitel nije ništa manje važan. Većina ispitanika je kazala kako im služi da busu u kontaktu s kolegama, pri čemu trećina na poslovne pozive odgovara i izvan radnog vremena dok je jedan od sedam zaposlenika u istraživanju kazao kako je primao i slao e-mailove i/ili razgovarao na mobitel u kadi, u krevetu i/ili na toaletu.
Mali broj Europljana (7 posto) ignorira pozive svoj pretpostavljenih i zapravo će prije odbiti poziv člana obitelji ili prijatelja nego kolege s posla – njih 16 posto je priznalo da je to sada barem jednom napravilo, a najgori su Talijani među kojima se četvrtina (25 posto) odbila javiti partneru ili prijatelju nakon što su vidjeli tko ih zove.
VAŽNO JE ONO ŠTO JE UNUTRA
Bez obzira na ranije izrečena priznanja o izbjegavanju nekih poziva, Samsungova studija je još jednom potvrdila koliko je mobilni telefon važan za socijalnu interakciju među korisnicima. Ž
Čak 67 posto ispitanika je naime kazalo kako mobitel više koristi u privatno vrijeme nego tijekom radnih sati. Ujedno, tvrdnja s početka ovog teksta koja kaže kako mobilni telefoni odražavaju osobnost i životni stil svojih korisnika je dobila svoje uporište u činjenici da 45 posto ispitanika navodi dizajn odnosno izgled telefona kao ključni parametar prilikom odabira novog uređaja. No, za Europljane izgled nije i jedini važan faktor. Čak 58 posto ispitanika je kazalo kako prilikom kupnje uređaja prvenstveno razmišlja o multimedijalnim funkcionalnostima.
NAJVAŽNIJE MOBILNE FUNKCIONALNOSTI
Multimedijalne funkcionalnosti koje su ispitanici smjestili na najviše mjesto među onima koje smatraju neophodnima su kvalitetan fotoaparat (35 posto), brz i jednostavan pristup internetu te podrška za e-poštu (32 posto), dok je dostatni (adekvatan) memorijski prostor za pohranu podataka, multimedije, kontakata i igara na trećem mjestu (23 posto).
ZAKLJUČAK
Brzim razvojem i napretkom mobilnih tehnologija, čak i �najobičniji” mobilni telefoni moraju obavljati cijeli niz radnji kako bi korisnicima uopće bili zanimljivi. Istraživanje je pokazalo da su se usporedo s uređajima promijenile i navike ali i zahtjevi korisnika. Oni naime ne žele uređaje koji predstavljaju posljednji tehnološki iskorak već očekuju da su u njih, kao standard, integrirana i aktualna multimedijalna rješenja i sve napredne i inovativne tehnologije.
Poslovni korisnici utoliko su zahtjevniji što od jednog uređaja očekuju da bude sveobuhvatan, odnosno da im osigura primjerenu ravnotežu u funkcionalnostima – između poslovnih aplikacija s jedne strane i zabavnih dodataka s druge – pri čemu nijedna od organizacijskih, komunikacijskih i multimedijalnih opcija ne smije biti zanemarena.
Mobilni proizvođači, zaključuje ovo istraživanje, moraju mijenjati svoje strategije na način da osluškuju i precizno odgovaraju na specifične potrebe korisnika – bez obzira žele li korisnici svoju komunikacijsku napravu koristiti tijekom posla, odmora ili u oba okruženja.