Mix

Nije dovoljno što su reklame posvuda, sada ih žele staviti i na ekran vašeg zaključanog smartphonea?

oglasi
oglasi Foto: Youtube Screenshot
Reklame su svuda oko nas. Posjetite li YouTube u nadi kako ćete poslušati svoju najdražu pjesmu, morate prvo poslušati 20 sekundi reklame o novoj igrici koja vas uopće ne zanima. Na Instagramu je situacija slična, ne možete pogledati proklete storije svih svojih simpatija, a da ne naletite na reklamu.

I tako na praktički svim društvenim mrežama. No, ako ste mislili da ne postoji mjesto gdje više mogu ugurati pokoju reklamu, prevarili ste se. Glance, tvrtka za mobilne oglase planira lansirati svoju platformu na Android uređajima u SAD-u u sljedeća dva mjeseca prema kojoj bi se trebale prikazivati reklame na zaključanom ekranu smartphonea. Naravno, neće tu biti samo oglasi već i promovirani članci, video-sadržaji, čak i igre koje žele i vaš zaključani zaslon iskoristiti da vas uvuku u svijet konzumacije sadržaja s Interneta. Više nigdje niste sigurni, vaša pažnja ima cijena.

Glance, tehnološka tvrtka sa sjedištem u Indiji, tako bi uskoro trebala početi stavljati oglase na zaključane zaslone vaših Android uređaja, čini se uz pomoć američkih operatera. Glance je inače tvrtka koja se bavi tehnologijom oglašavanja, a vrijedna je čak 2 milijarde dolara. Njezin najveći pomagač je Google što nas nikako ne čudi jer znamo koliko Google voli oglase i reklame. Oni će tako početi sa stavljam sažetaka vijesti, raznih kvizova, fotografija, videa izravno na vaš zaključani zaslon.

Glance je također povezan sa ostalim marketinškim platformama te je podružnica InMobi, poznate mobilne marketinške platforme koja također ima sjedište u Indiji. Oni koji se više razumiju u poslovanje shvatit će zašto ovu kompaniju nazivaju prvim indijskim startupom „unicornom“ ili kako bi nespretan prijevod na hrvatskom glasio tvrtkom jednorogom. Tako se nazivaju startupovi velikog i jedinstvenog potencijala koje je moguće iskoristiti na određenom tržišnom polju. Rasadnik takvih startupova su razvijene zemlje Bliskog Istoka zbog mogućnosti upumpavanja velike količine kapitala, a čini se kako je sad i Indija pokazala da ima svog konja za trku.

Glance je u prednosti jer dolazi unaprijed instaliran na velikom broju Android uređaja, uključujući Samsungovu jeftinu liniju pametnih telefona.

Glance prvenstveno postoji kao dinamički program zaključanog zaslona. Nakon što uključite zaslon telefona, vidjet ćete ažurirani sadržaj, poput druge pozadine, naslova vijesti i videozapisa. On također prikazuje reklame, iako one ne trešte na ekranu kao obični skočni oglasi na Internetu. Ono što nikoga ne veseli je to što Glance program ne možete isključiti, barem ne zasad. Ne postoji postavka u samom telefonu ili programu kojom možete isključiti njezin rad, a niti razni adblockeri neće biti od koristi jer program zaobilazi uobičajen mehanizam kojim se služe reklame na mobitelima.

Nakon što je Glance pokorio indijsko tržište spreman je krenuti i u osvajanje ostalih, još razvijenijih tržišta, prvenstveno SAD-a i Europe. Korisnici uređaja niže i srednje klase već su ionako zakinuti za softverska ažuriranja, a sada bi još mogli dobiti i reklame kao „bonus“. Dobra vijest u svemu tome je što još uvijek ništa nije službeno objavljeno sa strane Glancea pa tako postoji mogućnost da se barem na neko vrijeme ovaj program odgodi. No postojanje oglašavanja na Android pametnim telefonima postalo je ozbiljna mogućnost, naročito u posljednjih nekoliko godina. Bojimo se takve mogućnosti, već smo počeli plaćati i Spotify i Youtube Premium i valjda sve ikad samo da izbjegnemo iritantne reklame i sadržaj koji ne želimo gledati.

Dok nismo istražili ovu temu mislili smo da je samo ljudska glupost beskonačna, a onda smo shvatili da se tome mogu pridodati i prostori za reklame. Čini se kako smo samo u nekoliko posljednjih godina postali bombardirani oglasima koji izviru kao gljive poslije kiše. Kada se ovo uzmemo u obzir ne možemo se oteti dojmu da je istinita izreka koja kaže – ako je nešto besplatno, vjerojatno ste vi proizvod koji se prodaje, samo to još ne znate.

Daj više, pustite nas na miru.