Naj pile svih vremena
Četiri kotača savršenstva oliti najbolji automobili ikada? Buba, Ferrari 250, Mercedes Benz, Honda Accord? Evo par koji su ostali cijeli na crash testu vremena

Pile danas postaju inteligentni roboti, cvile, tutnje, zuje i zamalo da ne okreću volan umjesto vas, što nipošto ne znači da su i – jednostavno rečeno – bolji automobili. Planeta nam trenutno broji oko milijardu vozila, no postoji li u toj masi lima i gume nekolicina njih za koje možemo reći da su došli na korak do savršenstva? što po dizajnu, što po funkcionalnosti, što po kvaliteti. Mnogi klimaju potvrdno glavama.
Dakle redom, po izboru Wireda, deset pila koju su (umalo) postigle savršenstvo. S obzirom na izvor, radi se ipak o dosta “amero-centrističkom” izboru, s kojime se ipak u velikoj mjeri možemo složiti.
Ferrari 250 GTO, 1962. – 1964.
Za najbolji sportski auto svih vremena kažu da je savršena kombinacija performansi, upravljanja i stylinga. Konkurenciju na putu do čistog ideala nabrijanih i superzgodnih mašina čini Mercedes-Benz 300 SL ‘Gullwing’. Po svim parametrima ljepote i okretnosti dvojac osvaja približno iste ocjene, osim što 12 cilindara zvuči nekako više od 6.Porsche 911, 1963. – danas
Kako se izraziti o magiji na kotačima koja djeluje jednako već čitavih 47 godina, osim eeee, idesh, mrak, zlo i ine nam poštapalice kad ostanemo bez dovoljno jakih superlativa. Nešto poput savršenog kožnjaka ili traperica automobilizma, 911 ne zna izaći iz mode, ne zna izgledati zastarjelo, i danas je popularniji nego ikada jer je u međuvremenu dobio i sveudilj željenu ‘vintage’ patinu. Ne postoji automobilističko natjecanje, a da legendarni Porsche nije trijumfirao. Da ne bi prigovorili kako se u Porsheu nisu pobrinuli oko novih tehnologija, na tržište je izbačena i hibridna varijanta. Konkurencija u klasi zove se Chrevrolet Corvette, nešto je starija i ni po čemu manje jebozovna.Buba aka Volkswagen Type 1, 1938. – 2002.
Praktički nepromijenjena od prvog modela iz 1938. do zadnjeg koji se iskotrljao iz meksičke tvornice u 2002. Auto koji je postao nenadmašena ikona pop kulture prodao se u tih 74 godine u 21, 5 milijuna komada. OK, Toyota Corolla se prodala u 35, i daleko je najprodavaniji auto svih vremena, samo što ne izgleda ni upola tako upečatljivo.Jeep CJ, 1944. – 1986.
Ime zbog kojega je Jeep postao džip, kao što je Digitron postao digitron, a Gillette žilet. Od plaža u Normandiji gdje su se iskrcali Saveznici, do stijenja Rubikona, Jeep je ostavio trag svojih guma. Nije možda najbolji u klasi, ali je bio prvi. Recimo gazi ga Toyota FJ, poboljšana nasljednica legendarnog dizajna, ali ni izdaleka nema auru ovog kultnog pionira.Mercedes-Benz W114/W115/W123 1968. – 1985.
Još se sjećam 123ca kako su garile po Dubravi početkom osamdesetih, vjerojatno zato što sam baš negdje tih dana naučio brojati do tri. Mercedes je složio modele 200 i 300 sa pet puta jačim karakteristikama nego što je trebalo ikojem živom biću na cesti. što je nesumnjivo razlog zašto su se u njima vozili predsjednici, kraljevi, diktatori, ali i taksisti.Dvoja vrata, četvoro vrata, karavan, benzinac ili dizelaš, dolazili su u svim mirisima i okusima, a dizelaši su se pokazali posebno izdržljivima. Bonus im je bio i taj što su se lako pretvarali u vegetarijance, tj. u čudesa pogonjena biodizelom.