Najveći avion na svijetu
Što dobijete kada pomiješate riječ Sovjet, s riječi Avion?! Jednostavno! Najveći avion na svijetu!

An-225 nasljednik je modela An-124, i proizveden je u tvornici Antonov, specijaliziranoj za proizvodnju letjelica kolosalnih dimenzija. Izvorno je bio namijenjen za transport sovjetske svemirske letjelice Buran, te njenog pomoćnog raketnog pogona Energia. Na tom zadatku zamijenio je avion imena Myasishchev VM-T Molot.
Ukrajinski Antonov Airlines danas se služi Antonovom An-225 za transport tereta za koje niste ni znali da ga je moguće vinuti među oblake. Za prijevoz različitih tereta modificran je, te dodatno moderniziran krajem devedestih, na što je utrošeno oko dvadeset milijuna dolara. Prvi komercijalni let uslijedio je 2002. godine. Poletio je iz Stuttgarta u Njemačkoj, a prema Omanu, i američkim vojnim snagama noseći im odjednom čak 375 paleta hrane. Kada smo već kod vojnika, također je sudjelovao i u ratu u Iraku 2003. godine, prevezavši oko 800 tona opreme.
Iako se štedjelo na kilogramima, An-255 napunjen teži frapantnih, gotovo nevjerojatnih 640 (prazan oko 200) tona! Zbog silne težine bilo je potrebno ugraditi dodatna četiri para kotača za slijetanje, pa ih sada ima ukupno 32! što se tiče dimenzija, čak je i postojao avion s većim rasponom krila (97.54 metra), te nešto viši od Antonova. Zvao se Hughes H-4 Hercules, ali se uglavnom ne računa jer je letio samo jedom davne 1947. godine. Danas takav avion ne postoji, a najbliži Antonovu su novi Airbus 380, Lockheed C-5 Galaxy, te Boeing 747 Large Cargo Freighter.
Prvi let Antonova An-225 dogodio se krajem 1988. godine, kada je ujedno skinuo čak 106 svjetskih rekorda. Godine 2004. ulazi u Guinnessovu knjigu rekorda i to s ni manje ni više nego 240 stavki. Ptičurina koju vidite na slikama je, unatoč tome što su naručena dva komada, jedini An-225 na nebu. Za prekid dovršetka drugog primjerka kriv je raspad SSSR-a, i otkazivanje Buran svemirskog programa. Obzirom na veliku nosivost, i to na duge staze, dovršetak drugog planiran je za ovu godinu. Antonov An-225 može ponijeti čak 250 tona tereta iznutra, i 200 na leđima. Teret na vanjskom dijelu može biti dug do 70 metara.Kada se nakrca do čepa, grdosiji treba tri i pol kilometra za uzlijetanje. Maksimalna brzina iznosi 850 km/h, dok je optimalna brzina leta 750 km/h. Kada je prazan, a zahvaljujući tanku u koji stane oko tristo tisuća litara goriva, maksimalan domet mu je četrnaest tisuća kilometara, dok potpuno natovaren može preći samo četiri tisuće. Cijene izrade je oko tristo milijuna dolara.