Auto & Tech

Džaba si krečio

Banner 300

Nitko više ne kupuje pametne satove jer nikome zapravo niti ne trebaju

Prije samo godinu dana, pametni satovi su bili "sljedeća velika stvar" koja je trebala unijeti revoluciju na tehnološko tržište. Sada se to više ne čini tako...

Piše , Objavljeno

Izgleda kako ćemo ipak ostati na jednoj velikoj revoluciji potrošačke tehnike u posljednjih 10 godina i to onoj koja se tiče pametnih telefona, jer pametni satovi, iako najavljivani kao “sljedeća velika stvar” nikako nisu ono što su neki očekivali. Trebao je to biti gadget koji će još više premostiti jaz između čovjeka i tehnologije i dopustiti da se tehnologija gotovo doslono integrira na naše tijelo, ali osim malenog booma koji su izazvali prvi pametni satovi, sada se čini kako takve stvari nikoga više ne zanimaju.

Kada se gledaju pošiljke novih uređaja, već treći kvartal zaredom bilježimo značajan pad. Marketinška tvrtka IDC tako iznosi podatak kako su pošiljke pametnih satova pale za 51,6% u odnosu na isti period prošle godine, a posebno je loše prošao Apple, čije smartwatch modele traži čak 71,6% manje ljudi. Možda je razlog tome što je upravo krajem trećeg kvartala Apple izbacio svoj Apple Watch Series 2 tako da je moguće kako su potrošači čekali novi model, ali sumnjamo da će i ta činjenica u idućem kvartalu napraviti neku značajniju razliku.

Garmin Vivoactive: GPS fitness tracker with a side order of smartwatch

Apple ipak i dalje drži najveći dio smartwatch kolača s 41,3% udjela, a u trećem kvartalu ove godinu su isporučili 1,1 milijun svojih satova (prije točno godinu dana je ta brojka bila 3,9 milijuna). Na drugo se mjesto iznenađujuće probio Garmin s porastom prodaje od 324%, a tajna njihova uspjeha i vjerojatno jedina slamka spasa za tržište pametnih satova jest specijalizacija, koja je za sada ograničena na zdravlje i tjelovježbu. Jedino ta niša za sada uspijeva zainteresirati kupce i uistinu se pokazuje korisnom, a s nedostatkom novog (revolucionarnog) softvera i hardvera uistinu nikome ne treba pametni sat kada ima pametni telefon. To je očiti problem s kojim se moraju suočiti proizvođači ovih gadgeta i shvatiti kako je konj nekada ipak samo konj, koliko god mi željeli da on bude pegaz…

TAGOVIapple apple watch garmin pametni sat smartwatch tržište

Komentiraj