Octopus – Jahta Paula Allena
Idesh! nastavlja sa "stambena zgrada look-alike" plovilima, i ovaj puta vam predstavlja rekordera iz 2003. godine: Mega jahtu "Octopus".

Kada je 2003. isporučena svom vlasniku, 126.18 metarska “Octopus” zasjela je na prvo mjesto kao najduža jahta na svijetu. Od tada je prošlo pet godina i logično, više nije vlasnica te krune. Sada se nalazi negdje na sedmom mjestu, i još uvijek je među elitnim društvom najdužih. No, da li opadanjem na toj ljestvici opada i njena atraktivnost? što se nas, i vjerujemo svih normalnih ljudi tiče odgovor je “ne”. Princa od Dubaija nećemo ni pitati. Iako više nije toliko aktualna, Octopus je i dalje fascinantna. Zanimljivo je kako je Octopus druga najduža jahta koja nije u vlasništvu šefa neke države.
Octopus je mini stambeni objekt. Posjeduje jedan veliki apartman za gazdu, pet VIP apartmana, šest gostujućih soba i 28 kabina sa posadu. Sve skupa komotno može ugostiti 26 gostiju. Kao i većina drugih mega jahti, tako i Octopus posjeduje helikoptere i sletišta za njih. Točnije komada dva. Dva helića, i dva sletišta. Jedan sprijeda, jedan straga. Skloniti ih se može u hangar za helikoptere.
Ako vam se ne leti nego bi radije ronjali, dobro će doći mini podmornica koja može primiti deset ljudi, i koja može ostati pod vodom dva tjedna. Za one sklone čeprkanju po morskom dnu, od koristi će biti vozilo na daljinski koje služi upravo tome.
Putnici koji vole jurcanje po oceanskim valovima na raspolaganju imaju nekoliko jet-skijeva, a oni koji pak više vole lagano kruzanje po morskoj površini na raspolaganju imaju sedam čamaca, od kojih najduži ima čak 19 metara. Oni koji se kronično boje kontakta s morem opuštati se mogu u velikom bazenu, kinu, disko klubu, studiju i ko’ zna gdje još. Ako se prilikom zabave sa svim tim silnim igračkama ozlijedite, zbrinut će vas u Octopusovoj mini bolnici.
Ova jahtetina nema sidro u klasičnom smislu riječi, već složeni navigacijski sustav koji upravlja njome, i drži je na mjestu. Octopus pokreće osam, 2400 konja jakih Mercedesovih dizelskih motora!
Tako motorizirana može potegnuti 20 čvorova (40 km/h), dok je brzina kruzanja 17 čvorova (30 km/h). Obzirom da grdosija ima 9932 tone to je sasvim solidno. Količina dizela koja stane u njene rezervoare naprosto je fascinantna i iznosi 849.446 litara! Tako napunjena i motorizirana u komadu može preći put od čak osam tisuća nautičkih milja (14400 kilometara)! Vjerovali ili ne, to je čak 800 nautičkih milja (1440 km) više od do čepa napunjenog “jumbo jeta” Boeinga 747. Količina vode koju može nositi je 174.886 litara!
Kako bi svi putnici konstantno mogli uživati na ovoj mega jahti, “Hobotnica” zapošljava čak šezdeset stalnih članova posade, od čega su neki došli iz vojne mornarice radi iskustva, a neki kako bi perverzno bogatoj klijenteli puhali po jajima kada ih opali sunčanica. Pitate se koliko samo keša onda odlazi na njihove plaće, i koliko je uopće koštala izrada ove kolosalne ljepotice.
Njena cijena bila je oko dvjesto milijuna dolara, a zanimljivo je kako deset posto njene vrijednosti, odnosno dvadeset milijuna dolara godišnje odlazi na održavanje i na plaće za posadu. Eksterijer Octopusa uradak je kuće “Espen Oeino Naval Architects”, dok su se za unutrašnjost pobrinuli dizajneri Jonathan Quinn Barnett i Christian Grevstad iz Seattlea. Jahtu su izradila dva njemačka brodograditelja, Lurssen iz Bremena, i HDW iz Kiela.