Tko nas lovi?!
‘Pokémon Go’ već sada jači od Tindera i Twittera, ali cijena koju igrači plaćaju je veća nego što misle
Čini se kako ovih dana svi pričaju o Pokémon Go igri koja bi mogla biti "sljedeća velika stvar" u industriji zabave, ali i to ima svoju cijenu

Moramo priznati kako nas Nintendo već godinama nije nešto pretjerano oduševio, ali Pokémon Go bi mogla biti njihova karta za povratak u svijet opakih igrača. Istina, glavnina zasluga se ipak mora pripisati Nianticu, tvrtki koja je dio Alphabeta (krovna ogranizacija kompanija poput Googlea) i čija je tehnologija zapravo omogućila da milijuni ljudi diljem svijeta u proteklih par dana instaliraju aplikaciju na svoje pametne telefone i počnu tražiti virtualne Pokemone po pravim lokacijama diljem svijeta. Radi se o svakako najuspješnijem dosadašnjem pokušaju implementacije proširene stvarnosti u svrhu zabave, ali kako stvari stoje, posljedice bi mogle biti dalekosežnije nego što je itko to mogao predvidjeti.
U samo jednom danu je vrijednost dionica Nintenda tako porasla za rekordnih 23% što je ovoj megakompaniji povećalo vrijednost za 9 milijardi dolara, a sam se Pokémon Go polagano penje po hijerarhiji popularnosti. Prvo je po broju instalacija na Android telefone u SAD-u prešišao jaki Tinder (sa 5,16% naspram 2%), a sada se čini kako će skinuti skalp i Twitteru. Naime, u petak je Twitter svakodnevno koristilo 3,5% korisnika Android telefona dok je Pokémon Go koristilo njih 3%, a sasvim je sigurno kako se ta brojka itekako povećala. Važno je napomenuti i kako korisnici Pokémon Go igre ovu aplikaciju koriste daleko više od bilo koje druge popularne aplikacije, pa je prosječna dnevna brojka za Pokemone 43 minute i 23 sekunde, dok je za sljedećeg kandidata, WhatsApp, ta brojka 30 minuta i 27 sekundi.
Iako je Pokémon Go ogroman uspjeh, ta medalja ipak ima i svoju drugu stranu, a to je privatnost korisnika. Naime, kao u slučaju Tindera i mnogih drugih aplikacija koje za korištenje zahtijevaju točno određivanje lokacije, Pokémon Go svojim tvorcima samim principom rada omogućava uvid u ogromne količine podataka o njima samima, od mjesta prebivanja i smjerova kretanja preko navika i ljudi s kojima su u kontaktu pa sve do stranica koje posjećuju prije, za vrijeme i nakon igranja igre. Iako oni možda tvrde da “nitko ništa ne gleda niti skuplja”. Po onim sitno napisanim slovima koje nitko ne čita Niantic ima potpuno pravo na skupljanje svih tih podataka, a zabrinjava što ih kasnije može proslijediti manje više bilo kome, od Alphabeta pa sve do svjetskih vlada. Zato bi prije samog aktiviranja igre možda bilo pametno proučiti postavke privatnosti, jer iako sumnjamo kako se može dogoditi nešto loše ako ganjaš Pikachue po kvartu, bolje spriječiti nego liječiti!