Google pomiče granice
Povijesni događaj: Računalo je po prvi put u povijest pobijedilo ljudskog velemajstora u igri Go

Prije 20 godina je računalo prvi put pobijedilo šahovskog velemajstora, a sada je to učinilo i s majstorom igre Go. Što je sljedeće?
Iako je uvriježeno mišljenje kako je šah najzahtjevnija igra za razvoj umjetne inteligencije, daleko je kompleksnija, a time računalu i mnogo teža za shvatiti prastara kineska mozgalica Go. Radi se igri za dva igrača koji na ploču sa mrežom od ukupno 19×19 polja stavljaju crne i bijele oblutke, a cilj je na kraju partije kontrolirati više od 50% ploče što se postiže okruživanjem protivnikovih oblutaka svojim oblutcima i eliminacijom istih. Go tako ima ukupno 10761 varijanti mogućih ishoda, što je više od ukupnog broja atoma u svemiru i jednostavno ponižavajuće prema bijednih 10120 mogućih scenarija jedne šahovske partije.
Upravo zato stručnjaci već godinama pokušavaju naučiti računalo da ukalkulira hrpu mogućih varijabli i pobijedi ljudskog majstora, te time nadmaši sada već legendarni uspjeh iz 1996. godine, kada je IBM-ovo računalo Deep Blue pobijedilo šahovskog velemajstora Garya Kasparova i time označilo veliki korak naprijed u razvoju umjetne inteligencije. Izgleda kako je sljedeći korak prije par dana učinio Google i njihov projekt AlphaGo, koji već neko vrijeme razvijaju neki od najvećih umova današnjice okupljeni u Google DeepMind timu. AlphaGo je zapravo računalni softver koji je naučio igrati Go, te po prvi put u povijesti uspio pobijediti ljudskog velemajstora, trostrukog europskog prvaka Fan Huia, u pet od pet odigranih partija na punoj ploči.
The computer that mastered Go – report:
Osim što je Googleov tim pobijedio Go prvaka, prestigao je i konkurenciju, točnije Facebookov projekt Darkforest. Samo dan prije nego što je objavljen uspjeh AlphaGo programa, Mark Zuckerberg je objavio kako je njegov tim na čelu s Yuandong Tianom vrlo blizu konačnom uspjehu. Auuuu, ovo je sigurno boljelo! No brzo će se to zaboraviti, jer svi zapravo žele isto: stvoriti pravu i aktivnu umjetnu inteligenciju. Možda se pobjeda u nekoj igri ne čini kao veliki uspjeh, ali ona zapravo utječe na način na koji računala analiziraju nizove akcija i reakcija, time ih tjerajući da sama izvlače određene zaključke na temelju dobivenih informacija. No, još tu ima itekako mnogo posla prije nego što nas Matrica proguta. Prije svega, AlphaGo prvo mora pobijediti južnokorejskog genijalca Leeja Sedola, kojeg s pravom smatramo najvećim Go igračem u posljednjih stotinu godina. Meč će se održati negdje u ožujku 2016. godine, a mi već znamo za koga navijamo!