Tech

prisluškivanje na kvadrat

Kakva je to točno društvena mreža Clubhouse i zašto mi nismo tamo?

Piše , Objavljeno

Izvor: Shutterstock

Posljednjih nekoliko mjeseci se sve glasnije šuška o nekakvoj novoj društvenoj mreži koja nam nudi novi format sadržaja te se priča o njemu kao potencijalnom ubojici Facebooka. Ah, danas je svatko ubojica.

Sumnjamo da će itko drugi “ubiti” Facebook osim on sam sebe, ali kako nam je radoznalost jedna od tri glavne vrline na svakom intervjuu za posao, odlučili smo provjeriti o čemu se radi.

Jedna riječ u pretraživaču i par sekundi kasnije smo saznali da vam nećemo pružiti informacije o ovom “novom” društveno-mrežnom fenomenu iz prve ruke iz dva razloga.

Prvi razlog je taj što je Clubhouse dostupan samo za iPhone uređaje (a mi smo Xiaomi-nation), a drugi je taj da je ovoj mreži moguće pristupiti samo s pozivnicom.

Saznavši informaciju da je moguće pristupiti ovoj društvenoj mreži samo ako vas netko pozove pomislili smo: “Zar je moguće da srednjoškolska “klasna” podjela doživjela novi vrhunac?…”

Dakle, Clubhouse je nova društvena mreža koja je proizašla iz Silicijske doline. Smatra se inovativnom zato što nudi samo audio sadržaj uživo koji se unutar aplikacije ne može snimati. Koliko god ljudi bili zreli, ekskluzivnost je često uspješna prodajna taktika – ako ste u mogućnosti biti ekskluzivni. Dobar primjer su web shopovi koji “posluju” prema sličnom principu – “invites only”.

Drugim riječima, navedena platforma bi se mogla gledati kao modernizirana verzija radio stanice. Radi se o audio sadržaju koji se ne može uploadati ili spremiti za kasnije. Sve je uživo, sve je u trenutku. Vjerujemo kako to pobuđuje FOMO osjećaje kod korisnika – što je još jedna dobra prodajna taktika.

U praksi to izgleda tako da pri “učlanjenju” u Clubhouse izaberete sadržaj koji vas zanima te pronađete ljude koje želite pratiti i onda vam aplikacija putem notifikacije javlja kada određeni korisnici vode razgovore o odabranim temama u takozvanim sobama (rooms).

U tim sobama može biti i do nekoliko tisuća slušatelja/govornika.

Ovisno o postavkama sobe (jeste li ili niste muteani) možete uživati u podcastastom ili panelastom iskustvu. U prvom obliku nemate prilike sudjelovati, a u drugom imate.

Vjerujemo kako ovaj drugi dio nije naj-introvert-friendly opcija jer znamo koliko nama pripreme treba da nazovemo servisera za bojler.

Trenutno su u Clubhouseu popularni razgovori o stručnjacima iz raznih polja, IT, digitalni marketing, film, glazba i slično.

Vjerujemo kako ćete u bližoj budućnosti sve više slušati o ovoj društvenoj mreži s obzirom na to da svaki Elon Muskov razgovor mami velik broj slušatelja.
Nakon što je u tijeku GameStop afere razgovarao s vlasnikom Robinhooda (zbog čega je vrijednost Clubhousa naglo skočila), najavio je i intervju s Vladimir Putinom.

Pretpostavljamo kako se to još nije dogodilo jer da je, internet bi gorio, a mi bismo vas već obavijestili.

Za sada samo znamo kako Vlado nije odbio poziv te razmišlja o tome da ga prihvati.

Ako bi nas do tada netko htio pozvati u Clubhouse, ne bismo odbili. Ali ako ne uspijemo ući, a intervju će se odviti, molimo nekog da aktivira svoj unutarnji duh snalažljivog piratizirajućeg Balkanca te snimi razgovor.

Da, da, znamo da svi govore da se ne može, ali…

TAGOVIclubhouse društvene mreže