Auto & Tech

Aside Banners

Wiesmann: Retro i sportski

Vrhunska njemačka tehnologija upakirana u seksi retro dizajn. Jednom riječju: Wiesmann.

Piše , Objavljeno

Wiesmann je njemački proizvođač sportskih retro automobila. Osnovali su ga braća Martin i Friedhelm Wiesmann 1985. godine. Proizvodnja je zaživjela tek 1993. kada je na cestu izašao i prvi uradak Wiesmann Roadster.
Njihovi automobili danas su poznati kao vrhunski ručno izrađeni strojevi obdareni BMW-ovom tehnologijom, plemenitim materijalima i vrhunskim performansama. Idesh! vam predstavlja njihove, a kakve bi mi druge nego najžešće modele.

Wiesmann Roadster MF3

Wiesmann Roadster MF3

Wiesmann Roadster MF3

U utrci za što većom snagom i brzinama, era modernih sportskih automobila svakako je otišla daleko unaprijed, ali kada se radi o dizajnu neki će reći i unazad. Aerodinamične linije izgubile su seksi štih koji traže individualci, pa se oni često okreću malim privatnim tvrtkama kao što je Wiesmann koje nude upravo nešto kao Roadster MF3. Ovaj automobil ne podliježe dizajnerskim pravilima 21. stoljeća, ali odgovara entuzijazmom i emocijama.

Sa svojih 1180 kila i 3.86 metara dužine Roadster MF3 iznimno je lagan i okretan automobil što mu u kombinaciji sa BMW-ovim 3.2 litrenim, šest cilindarskim motorom sa 343 konjske snage, koji potječe iz predzadnjeg M3 modela, omogućava odlične performanse.
Do stotke mu treba samo 4.9 sekundi, a maksimalna brzina je 255 km/h. Kombinirana potrošnja je oko 12 litara, no to je ionako zadnja stavka potencijalnim mušterijama. Za Roadster se može reći da savršen jer se konstantno poboljšava od 1993. do danas. U prilog tome ide i brojka od 680 proizvedenih primjeraka. Cijena mu je oko 60 tisuća eura.

Wiesmann GT MF4

Wiesmann GT MF4

Wiesmann GT MF4

Nakon Roadstera, pred vama je Gran Tourismo zvijer. Iako je GT MF4 razvijen na osnovi modela iznad, ovo je potpuno nov automobil. Odlikuje ga agresivniji dizajn, jači motor i lakši materijali. Dobitna kombinacija za poplave adrenalina.
Izrađen od aluminija i kompozitnih materijala, 4.22 metra dugačak GT MF4 teži samo 1280 kila što BMW-ovom 4.8 litrenom V8 motoru koji je ugrađen u njega ne predstavlja baš nikakvu glavobolju. Dapače, njegovih 367 konja i 490 Nm okretnog momenta poigravaju se autom, a do stotke ga katapultira za samo 4.6 sekundi.
Maksimalna brzina od 290 km/h i više je nego dovoljna za sakaćenje komaraca i ostalih kukaca koji mu se nađu na putu. Na žalost zainteresiranih kupaca, ovo nije multištancana igračka koju može imati svatko. Do sada je proizvedeno samo 160 primjeraka po cijeni koja nadmašuje sto tisuća ojra.

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Taman kada ste pomisli da ne može bolje pred vama je i GT MF5. Retro čudovište zakucano u pod i nakrcano najmodernijom tehnologijom stvoreno samo za one najzahtjevnije.
I u ovom modelu kuca BMW-ovo srce ali nešto brutalnije nego u prijašnja dva modela. Radi se poznatom V10 motoru s pet litara obujma koji se može naći i u trenutnim BMW-ima M5 i M6.
Monstrum razvija 507 konjskih snaga i 520 Nm okretnog momenta što je na težinu od 1380 kila, postignutih upotrebom fiberglasa, kompozitnih materijala i aluminija kao i kod gore navedenih modela i više nego brutalno.

Wiesmann GT MF5 do stotke se teleportira za samo 3.9 sekundi što ga svrstava među najbrže automobile današnjice. Maksimalna brzina od 310 km/h također izaziva strahopoštovanje. Potrošnja je deklarirana na 15 litara. Petnaest pamtim, dvajst’ pet pišem.
Cijena od oko 180 tisuća eura lako može preskočiti i dvjesto ako posegnete za dodatnom opremom. Sitnica!

TAGOVIauti automobili GT MF4 GT MF5 retro Roadster MF3 sportski Wiesmann

Komentiraj