Lifestyle

mentalno zdravi

Aside Banners

Autor BoJack Horsemana progovorio o tjeskobi – poistovjetili smo se u potpunosti

Piše , Objavljeno

Čitamo GQ redovito, želimo postati kao GQ (redovito), a ono što iskreno cijenimo je njihov pristup težim temama kao što su mentalno zdravlje.

Osjećate nekad da vam se mozak topi? Obuzme vas tjeskoba toliko da budete paralizirani? Mislite da se više nikad nećete osjećati sretno?

E pa nama drag GQ je posjeo Raphaela Bob-Waksberga, autora melankoličnog BoJack Horsemana, jedne od najdražih nam animiranih serija te su s njim prozborili koju o tjeskobi i načinima tretiranja tog stanja.

Cijeli razgovor možete pronaći OVDJE ako ne želite trpiti našu krađu, prijevod i prilagodbu najvažnijeg nam ulomka.

Bob-Waksberg je upitan kako se rekalibrira i smiri kada mu mozak počne luditi. Svi znamo taj trenutak u kojem freak-outamo kao žabac Kermit ili Kevin u Sam u kući.

Evo što je rekao.

“Ima jedna rečenica u BoJacku koja mi je jako važna, a to govorim i ženi i drugim ljudima. ‘Nemoj se osjećati loše jer se osjećaš loše’. Trebaš znati da ne možeš kontrolirati svoje osjećaje, a ni osjećaje o svojim osjećajima. Ali možeš se potruditi intelektualno shvaitti da su osjećaji validni i da su u redu takvi kakvi jesu i ne trebaš ih zatomljavati ili sramiti ih se.”

Dodao je i tjelesnu komponentu u sve.

“Osjećam se glupo jer mi ovo nije došlo samo od sebe u prvih tridesetak godina života, ali ima smisla i većina nas ovo zapravo i zna. Nekad samo moramo fizički izbaciti stres i tjeskobu van iz organizma. Opet, nekad naš mozak govori samo ‘bla-bla-bla, trebam nešto raditi’. Zato ljudi udaraju jastuke ili zbog toga je vrištanje od pomoći.

Jednom sam se vozio autocestom i počeo sam vrištati u svom automobili. Nisam znao zašto to radim. Mislio sam si ‘jesam li ovo sad ja? Ovo je neugodno’, ali tada sam to podijelio s nekim i potvrdili su mi da je to dobra stvar, izbacujem to iz sebe, izražavam JER se osjećam, a dotad sam se samo osjećao. Kad nešto osjećaš, to je u tebi. Ali kad to izraziš i izbaciš, oslobađaš to na neki način. Pisanje i artikuliranje pomaže. Ako možeš nešto identificirati, nije toliko strašno.”

Izražavajte osjećaje, a ako želite malo više o ovoj temi, bacite pogled na GQ intervju s autorom BoJack Horsemana OVDJE.

TAGOVIbojack horseman GQ mentalno zdravlje tjeskoba