Lifestyle

Banner 300

Black Friday je j**ena prevara, otkrio sam na svojoj koži. Ovo moraš znati ako već ne znaš

Piše , Objavljeno

Žele ti izmusti pare iz džepa. Suosjećam apsolutno. Meni uspijevaju. Ne kažem da sam imun na ovu prevaru, ali kažem da je i dalje prevara.

Je li ti poznat pojam Diderotov efekt?

Diderot je bio francuski filozof, a zahvaljujući njemu danas imamo enciklopedije. Ruska carica Katarina Velika je čula za njegove financijske muke te je ponudila bogatstvo za njegovu osobnu knjižnicu 1765. godine. U današnjim dolarima – dobio je oko 50 tisuća dolara za svoje knjige. Prva stvar koju je kupio je grimiznu tuniku. I ode sve u…

Njegova luksuzna tunika se nikako nije uklapala uz obične stvari koje je posjedovao pa je upao u vrtlog trošenja novca i kupovini stvari koje ne treba. Obični sag je zamijenio boljim – ručno tkanim iz Damaska, uslijedili su kipovi, stolovi, stolice, zrcala…

To nam se svima dogodi. Jedna akvizicija dovodi do niza novih akvizicija. I onda se pitaš – “gdje mi je nestala plaća i kad će nova?”. Često su u pitanju i neke druge navike, ne samo novac. Zato kad jednom na novom režimu prehrane zastraniš i pojedeš sladoled, sve je gotovo i samo se nastaviš natrpavati glupostima. Treba znati prepoznati taj vrtlog propadanja znan kao Diderotov efekt.

Nemoj da ti se to dogodi ovog Crnog petka.

Zašto je Black Friday prevara?

Black Friday ili još uvijek mi čudnovato “Crni Petak” je taj zadnji petak u studenom kada je sve najjeftinije ikad, najbolje ikad, takvih dealova neće biti više nikad do idućeg crnog petka iduće godine. I onda skužiš da te na svakom koraku žele preveslati.

Dobio sam poruku od prijatelja neki dan. Evo i screenshota.

Ja sam bio u potrazi za novim televizorom jer mi je stan u kojem sad živim prevelik za desetogodišnji LG od 82 centimetra. S kauča mi TV izgleda sitno. Kakvi bezobrazni problemi, sve znam. I kupio sam televizor u ovom tjednu. Akcija kažu. Imao sam čitav sustav istraživanja, rotiranje posjeta webshopovima, praćenje cijena na nabavi.net i jeftinije.hr (tko nam plati reklamu od vas dvoje, obrišemo konkurenta) i uhvatio sam bezobrazni trend nekolicine trgovina koji tjedan-dva prije Black Fridayja bezobrazno napucaju cijene.

TV snižen sa 7999 na 2999? Zvuči predobro da bi bilo stvarno? Baš tako i je. Iako mu je prosječna cijena u zadnjih pola godine oko 4000 kuna? Iz grafa je očit i datum kojeg je cijena napucana do 7999 kuna. Bezobrazluk. Varanje korisnika. Trebali bi početi dijeliti kazne zbog ovog.

To je već standardna praksa, već znam od kojih prodavača to mogu očekivati.

A u drugoj trgovini najave isto potpunu rasprodaju – jedan best buy TV od TCL-a po nevjerojatnoj cijeni. Iskočio mi Instagram story kao oglas. Odem provjeriti odmah baš taj TV. Naravno da je sold out (možda su imali jedan ili dva na lageru, aaaa možda nisu imali niti jedan) i naravno da skrolam druge televizore u tom istom webshopu.

A i taj TV koji sam kupio – rekli isporuka 26.12. za Zagreb. To me potaklo da povučem okidač jer ga želim što prije. Kad ono odem na tracking narudžbe – dostava od 1.12. do 6.12. I osjećam se nasamareno, a opet ne volim sam sebe jer je deal bio jako dobar i strpljivo ću pričekati još tjedan dana do dostave. Black Friday week, više obmana nego u tjednu pred izbore.

Problem s Black Fridayjem je što na lageru često bude jako malen broj kvalitetnih artikala kojima je cijena dobro srezana. I onda imaš potrebu upecati bilo što, samo da zadovoljiš tu glad za nečim materijalnim. Tako te dobiju.

Nisam siguran koliko je to slučaj kod nas – ali u Americi često Black Friday artikli budu niže kvalitete, čak i kada su u pitanju ultra HD televizori. Ako naletiš na webshopu na “dobar deal”, pogledaj koliko recenzija ili ocjena ima. Ako ih uopće nema, moguće da je u pitanju škart. Ili je supernovi u ponudi – ali to se uvijek lako da provjeriti na stranicama proizvođača.

Black Friday rasprodaje će trajati, nemoj popustiti panici. Ostat će stvari na lageru, a sve preuzimamo od Amera pa tako i Cyber ponedjeljak polako postaje trend, a to se širi i na cyber tjedan.

Uostalom – dealovi ove godine ni nisu baš neki. Maksimalno sam pronašao trideset posto popusta na većinu stvari koje sam gledao, veći popust je samo na zastarjele modele koji nikako da se prodaju ili na izložbene primjerke. Troši mudro!

I zapamti – kvalitetnih akcija ima kroz čitavu godinu, samo moraš znati točno što želiš, od koliko novca se možeš odvojiti i gdje ćeš tražiti. Nemoj kupiti smeće koje ne trebaš samo zato što svi oko tebe divljaju s trošenjem.

TAGOVIakcije Black Friday Crni petak kapitalizam konzumerizam materijalizam minimalizam rasprodaja