Lajkamo ili hejtamo?
“Budi kao Josip” je pasivno-agresivni meme koji je podijelio Facebook

Ako ste korisnik neke od društvenih mreža i pritom se ne sramite priznati svoju ljubav prema meme kulturi, sigurno niste mogli propustiti novi trend koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
Iako sam Be like Bill memeove viđali i mjesecima prije nego što su postali popularni, nova je internet pošast započela svoju vjerojatno kratkotrajnu vladavinu 7. siječnja 2016. godine, kada je Moldavac Eugeni Croituru otvorio i “službenu” Be like Bill Facebook stranicu, koja je nakon samo dva tjedna uspjela skupiti gotovo milijun i pol fanova. Za one koji i dalje ne znaju o čemu se tu radi, koncept je prilično jednostavan: imate bazično nacrtanog čovječuljka nazvanog Bill koji ima kapicu na glavi, a pored njega se nalazi pasivno-agresivni tekst koji upozorava ne neki od mnogih svakodnevnih “idiotizama” te završava s “Bill is smart. Be like Bill.” poštapalicom. Stvar je evoluirala u ovih par tjedana, ali već se lagano nazire kako će se sve vrlo brzo ispuhati.
Naravno, ubrzo su slijedile i mnoge kopije, pa smo tako i mi počašćeni jednom koja je zapravo identična originalu, osim što je Bill preimenovan u Josip te je nacrtan malo drugačije. Njegova je Facebook stranica nakon nešto više od tjedna dana postojanja uspjela skupiti impresivnih 60-ak tisuća članova, a svatko od nas ima barem jednog prijatelja na Facebooku koji je shareao neku od Josipovih mudrosti. I otprilike tu negdje dolazimo i do problema…
Naime, kako Bill/Josip/bilo koja druga varijanta uglavnom ubadaju u cijelu tu kulturu društvenih mreža te se uvelike oslanjaju na cinično pasivno-agresivno pljuvanje po ekipi koja na Facebooku kači razne idiotske kvizove, glupe statuse i maloumne komentare koji nemaju veze s vezom, mnogi nisu propustili primijetiti kako se ista stvar događa i s Be like Bill/Budi kao Josip objavama, gdje forsanje nekakve osebujnosti, samosvjesti i vlastitog unikatnog mišljenja zapravo stvara kontraefekt utapanja u masu, slijepe sljedbe trendova i nesposobnosti da se izrazi vlastitim riječima. Jer ako se “Josip” predstavlja kao nekakva rijetka moralna vertikala i neponovljiva snježna pahulja koja upozorava na pošast masa, a te iste mase lijepe njegove poruke na svoje Facebook zidove, to znači kako se negdje potiho i sasvim slučajno stvorila fronta između onih koji za sebe misle da su jako pametni i cool i posebni jer kače isto ono što kači i milijun drugih ljudi te onih protiv kojih su ove poruke usmjerene, a koji će citirati Balaševića ili riješiti kviz da bi saznali koja su vrsta morske alge. Je li u ovoj “igri” uopće ima pobjednika i je li jedna od strana u pravu ili smo svi jednostavno povodljive ovce?