uzmi pare i lezi
Dovraga, Balenciaga! Privjesci za ključeve od 1200 kuna? K tome prepoznat nam dizajn?!

Visoka moda nikad nije bila bliža hipsterima, bar estetikom ako već ne u financijskom smislu jer rijetko si tko može priuštiti tenisice koje koštaju nekoliko tisuća kuna.
Oni koji mogu, prigrlili su bez problema čarapaste Speed Trainerice, dadcore dijamante u vidu Balenciaga Triple S, u kojima se suhih stopala može preživjeti bilo koja izbjeglička kriza ili pak t-shirte ‘za tjelesni’ s logom i cijenom od 400$.
Granica između glamura i klošarluka možda nikad nije bila ovako nejasna, no jedan item koji su iz Balenciage izbacili u posljednjoj jesen/zima kolekciji mogao bi nam ipak malo bolje i konkretnije pri susretu pojasniti s kim imamo posla, a radi se o privjescima za ključeve u obliku borića, koji neodoljivo podsjećaju na nekad popularne osvježivače zraka iz auta. Svojevremeno neophodne dodatke u svakom vozilu do kojeg vlasnik iole drži te vjerojatno najčešće uzročnike riganja na četiri kotača.
Ukoliko ste neprirodne i često agresivne miomirise za vrijeme dugih putovanja automobilom podnosili nešto bolje od autora ovih redaka možda biste se voljeli i počastiti jednim privjeskom koji će vas podsjetiti na obiteljska putovanja na more ili možda na skijanje. Između vas i ovog komadića modne povijesti stoji svega 214 $, što je sasvim prihvatljiva cijena ukoliko tim ključem ujedno namjeravate otključati nečije srce ili vrata raja, u suprotnom bi mogla biti blago problematična.
Ipak, za potencijalne kupce nema brige jer brandovi ionako nerijetko najbolje prolaze upravo onda kad se zaje**vaju, a Balenciaga to ne čini prvi put. Lani su pokrali dobro poznatu Ikeinu plavu vreću, a švedsku cijenu od 1 $ hladno su zamijenili svojom od 2145 $.
Minimalizam Jil Sander bio je nešto milosrdniji prema novčanicima pa su njezine (doduše papirnate) vrećice svojevremeno stajale svega 290$. Prada je spajalice za papir izvjesila po cijeni od dobrih 185 $, a kao najzabavniji moment tog cirkusa zauvijek nam ostaje fora o tome kako se od istih u najmanju ruku očekuje da ti drže čitav život pod kontrolom. Isto je vrijedilo i za Ralf Simons duct tape (200 $). Tiffany & Co. iz nekog nejasnog razloga u jednom su trenutku u ponudi imali rekete za stolni tenis (650 $), Alexander Wang lansirao je kožnog medvjedića za (iznimno dobru?) djecu (225 $), a Chanel se nije proslavio bumerangom od 1500 $, zbog kojeg su i dobili po prstima, pod optužbama za kulturnu aproprijaciju.
Teško je iz naše perspektive reći i zašto bi netko kupovao Vetements hoodieje od gotovo 1000 $, Maison Margiela poderane tenisice (1425 $) koje izgledaju kao da su upravo poslužile kao hladno predjelo obiteljskom zlatnom retriveru ili pak bilo koju krpu Kanyea Westa, uključujući i Trumpovu Make America Great Again kapu koju bi, čini se, rado prisvojio.
Ipak, kao možda najveći ‘žmukleri’ u ovom miljeu proteklih su se godina pokazali u Supremeu. Streetwear gigant izvornim cijenama ne konkurira ranije spomenutim primjerima iz tzv. visoke mode, no način na koji posluje nekad njujorški skejterski dućančić, a danas milijarderski brand podiže vrijednost njihove limitirane robe. Nunčake, aparati za gašenje požara, usne harmonike, čekići, lopate, pajseri, pješčani satovi… iako možda zvuči kao popis stvari s dekice nasumično odabranog prodavača nedjeljom ujutro na Hreliću, ustvari se radi o službenim Supreme proizvodima. Sad kad je već posve jasno da je ova ekipa u stanju prodati apsolutno sve, pravi je trenutak da se podsjetimo da osim uobičajenog Supreme asortimana odjeće i obuće ovdje možeš kupiti i ciglu. Doslovno, a kako drugačije. Doduše, njezina cijena odavno nije 30 $ već je puno viša, što je ustvari i sasvim očekivano jer dobra zaje**ncija definitivno košta.
Evo što vraća jedan search upit “Supreme weird products”:
Hustle je hvalevrijedna vještina, a Supreme ju ima.
Autor: Bruno Pušić!