Internet nas zna bolje nego itko drugi
Marketingaši će vas ‘gađati’ reklamama ovisno o supkulturi kojoj pripadate

Marketinška se industrija u podsljednjih 20-ak godina promijenila iz temelja, a reklame sada nisu namijenjene masovnoj publici, nego svakom potrošaču ponaosob.
Internet i reklamna industrija idu ruku pod ruku, a kako i ne bi kada se radi o vrlo profitabilnoj i korisnoj simbiozi. Internet tako pruža ogroman prostor i više od milijardu potencijalnih kupaca, dok velike tvrtke i marketinške agencije daju masne pare kako bi njihovi proizvodi bili vidljivi na najprometnijim stranicama. Zato niti ne čude pokušaji da se ciljana publika u potpunosti personalizira, te da svaki korisnik bude ‘bombardiran’ reklamama koje ga najviše zanimaju (jer svi znamo koliko su GoogleAds zanimljivi…).
Do sada je glavni način takvog ciljanog marketinga bio algoritam koji je prikazivao reklame na osnovu stranica i linkova koje je korisnik posjećivao u zadnjih nekoliko mjeseci. Ako ste, primjerice, tražili dobar web-shop za kupnju cool majce, možete očekivati pravu navalu raznih oglasa upravo za takav sadržaj, po svim mogućim stranicama i društvenim mrežama na koje zalazite. No programeri sada idu korak dalje, te još više sužavaju taj neobičan odnos potrošača i proizvođača.
Ekipa sa Sveučilišta u San Diegu tako razvija vizualni algoritam, koji prepoznaje određene uzorke odjeće i obuće, te na osnovu toga pretpostavlja hrpu raznih karakteristika korisnika, koje vrlo opasno graniče s jezivim. Algoritam radi slično kao i programi za prepoznavanje lica, ali će se orijentirati na to kakvu frizuru imate, kakve su vam naočale i kojim se stilom odijevate.
Nakon što algoritam ‘pohvata’ sve potrebne informacije, stavlja vas u određenu subkulturnu kategoriju: gotičar, hipster, roker, panker, sportaš, šmokljan… te na osnovu toga cilja određene proizvode i dućane koji bi vam se mogli sviđati. Naravno, svoju osnovnu primjenu nalazi na društvenim mrežama (Facebook, Google+…), gdje ima mnoštvo vaših slika, tako da će od 10 vaših fotki na kojima nosite Nike ili Adidas trenirku pretpostaviti da ste ‘sportski tip’, te vam sukladno tome preporučiti neke slične dućane, akcije ili nove proizvode.
Algoritam za sada radi s otprilike 50% točnosti, ali je još uvijek u prilično ranoj fazi razvoja, te se očekuju jezivo točne pretpostavke jednom kada bude završen. Ipak, kao što svi mi dobro znamo, fotke nisu najbolje mjerilo nas samih, jer ako je netko u mladosti proživio punk ili heavy metal fazu, a to ga je sada ‘pustilo’, moguće je da će ga godinama po internetu pratiti samo reklame za takve proizvode. Nadamo se da tome neće biti tako, jer bi to značilo brisanje mnoooogih fotki s raznih društvenih mreža…