Saznajte kad sve prestaje

Istraživanje otkriva dob u kojoj prestajete otkrivati novu glazbu

Mladić i starac kako slušaju glazbu na slušalice
Mladić i starac kako slušaju glazbu na slušalice Foto: Canva
U ovoj dobi prestaje eksperimentiranje s glazbom

Postoji nešto zaista posebno kod slušanja omiljenih izvođača i pjesama iz prošlosti, ali studija je tvrdila da točno zna kada prestajemo otkrivati nove pjesme. Popularnu i novu glazbu nekada je teško izbjeći, pošto je možemo čuti na radiju, TV-u, u trgovini ili na društvenim mrežama, no rijetko će se neka od njih naći na našoj playlisti.

Znanstvenici su skovali pojam ''otvorene uši'', a on se odnosi na ljudsku sposobnost i želju za slušanjem i razmatranjem različitih zvukova i glazbenih stilova, a vjerojatno nije iznenađenje saznati da se pokazalo da adolescenti pokazuju veću spremnost za to.

\\folder\vezani_članak Shaggy u vojsci Mr. Bombastic Shaggy otkriva tajnu svojeg pjevačkog glasa. U razgovoru zvuči potpuno drugačije

Istraživanje je pokazalo da naše omiljene pjesme stimuliraju reakcije zadovoljstva u našem mozgu, i dok se to može dogoditi u bilo kojoj dobi, vjerojatnije je da će nam pjesme ostati u sjećanju ako ih čujemo u adolescenciji, kada naš mozak prolazi kroz puno promjena, prenosi nam UNILad.

Kako bi saznali s kojom godinom prestajemo slušati novu glazbu, streaming servis Deezer anketirao je 1000 Britanaca o njihovim glazbenim preferencijama i navikama slušanja.
Kako nam prenosi UNILad, nalazi su otkrili da 60 posto ljudi vjeruje da su u glazbenoj kolotečini dok ponavljaju iste pjesme, dok je 25 posto reklo da vjerojatno ne bi pokušali slušati novu glazbu izvan svojih preferiranih žanrova.

Koristeći ove nalaze, istraživači su utvrdili da je najveća dob za otkrivanje nove glazbe 24 godine, kada je 75 posto ispitanika reklo da sluša 10 ili više novih pjesama tjedno.

\\folder\vezani_članak Dr. Dre i Eminem Iz usta stručnjaka Dr. Dre govori da je Eminem “najbolji ikad“! Drugi mu reperi nisu ni do koljena

Nažalost, spremnost na traženje novih pjesama i izvođača počela je opadati nakon ove dobi zbog niza čimbenika. Studija je pokazala da je 19 posto ljudi bilo opterećeno izborom, 16 posto ih je posao smatralo prezahtjevnim, a 11 posto bilo je prezauzeto brigom za malu djecu.

Do 31. godine ljudi su potpuno prestali otkrivati novu glazbu, tvrdi studija.

Nalazi Deezera podsjećaju na one iz studije iz 2015., koja je proučavala podatke američkih korisnika Spotifyja i Echo Nesta i otkrila da je vjerojatnije da ljudi od 33. više nikad neće slušati novu glazbu, prenosi nam UNILad.

To je tužna pomisao, pogotovo kad pogledate da iako date sve od sebe i uložite trud u pronalazak novog omiljenog žanra ili pjesme, on vjerojatno neće imati isti utjecaj kao u tinejdžerskim godinama.