Mix

Stručnjaci tvrde: Humor vas čini boljim šefovima i voditeljima

Ugodno poslovno okruženje
Ugodno poslovno okruženje Foto: Canva
Karizmatičnost, humor i otvoreni pristup prema kolegama, osobine su koje vam, uz trud, rada i malo sreće, mogu pomoći u dostizanju poslovnih ambicija. Činjenicu da je humor vrlo korisna vrlina za napredovanje na poslu, potvrđuju i mnoga psihološka istraživanja.

Pozitivni učinci „bacanja“ pokoje primjerene šale, tijekom radnog dana, neupitni su i dokazani kroz nekoliko provedenih istraživanja. Duhoviti šefovi i voditelj stvaraju ugodnu i toplu atmosferu, a njihovi timovi često su produktivniji.

Naravno, nije svaki humor prikladan za ovakvo formalno okruženje pa je potrebno stvoriti određenu dozu svijesti o tome. Psiholog Ronald E. Riggio tvrdi da postoji metoda kojom ćete osigurati uspjeh vaših šala, prenosi Psychology Today.

Metoda korištenja pozitivnog humora pomoći će vam da stvorite ugodnu atmosferu, a vaši zaposlenici svoje će obveze obavljati s više truda.

„Duhoviti vođe koji njeguju otvoreno i prijateljsko radno okruženje, gdje zaposlenici slobodno govore i dijele svoja razmišljanja, imaju kreativnije članove tima.“

Ispitanici istraživanja iz 2014 o učincima humora na radnom mjestu, izjavili su da ih, ovakva vrsta humora i stvaranja prijateljskog ugođaja, čini kreativnijima.

Riggio preporučuje korištenje neki od ova dva oblika pozitivnog humora. Šale koje uključuju smiješnu priču ili neki duhoviti opis zajedničkog iskustva, tj. „interne šale“ ili humor usmjeren na osobne boljke voditelja ili šefa.

Na primjer, šefovi koji se ne snalaze s korištenjem nekakve nove tehnologije ili manjkaju u nekim drugim „sitnim“ aspektima svoga posla to mogu istaknuti na šaljiv način. Tako ćete dati do znanja da su svjesni svoje nesavršenosti i dobiti simpatije svog tima.

Upozorava nas i na opasnosti korištenja negativnog humora. Izrugivanjem ili ismijavanjem tuđih nedostataka neprimjereno je i toksično, a vaš tim vjerojatno takva „spuštanja“ neće cijeniti.

Ističe i kako je bitno poticati humor među kolegama i zaposlenicima jer im tako možete dati do znanja da se mogu osjećati slobodno i biti autentični.