Mix

Kako se nositi sa stresom koji donosi povratak u ured?

Office
Office
Prošle su skoro dvije godine rada od kuće… ili od bilo kamo. Poslodavci su odlučili da je vrijeme za povratak u ured.

Međutim, nakon toliko vremena, teško je uvjeriti zaposlenike kako je taj povratak nužna stvar za opstanak posla.

Bez obzira na to što osjećamo prema interakcijama u uredu, treba priznati da je puno lakše surađivati ​​i graditi odnose licem u lice – nebitno radi li se o prijateljstvima, kolegama iz ureda ili o vašoj mami.

Ako je u pitanju hibridni oblik rada, poslodavci mogu zahtijevati različitu fizičku nazočnost – od nekoliko odlazaka u ured tjedno (Apple i Google), do mjesečnih ili tromjesečnih sastanaka.

Twitter je najfleksibilniji po pitanju povratka u ured jer zaposlenike ohrabruju da rade tamo gdje se osjećaju najproduktivnije i kreativnije, bez obzira znači li to zauvijek biti udaljen ili biti u uredu puno radno vrijeme.

Povratak u ured svakako će biti značajna promjena u životu mnogih zaposlenika diljem svijeta.

Fast Company naveo je neke izazove s kojima se susrećemo pri povratku u urede:

  • umjesto prelaska iz kreveta na kauč ili radni stol, opet kreće rutina ranog ustajanja, tuširanja, oblačenja, vožnje do radnoga mjesta, trpljenja gužve
  • veći troškovi prijevoza
  • komplikacije u komunikaciji jer je određen broj ljudi fizički prisutan, dok su drugi online
  • dijeljenje prostora s mnog više ljudi nego što smo navikli u posljednje dvije godine
  • prilagodba na pozadinsku buku, kretanje ljudi, ležerne i spontane interakcije
  • poteškoće u fokusiranju, a samim time i duže rješavanje određenih zadataka
  • odugovlačenje sa završavanjem sastanaka, uživo nema ništa slično jednostavnom kliku “izađi”
  • koliko god banalno to bilo – pidžame više ne dolaze u obzir, tako da vrijeme sada odlazi i na svakodnevni odabir odjeće

Suočavanje s novim rasporedom i načinom postojanja potrajat će, ali tu su neki koraci koji bi mogli pomoći u prilagodbi na nove (stare) uvjete rada:

  • jasno (eksplicitno i pismeno) definiranje pravila o boravku u redu, sastancima i dress codeu – jasna očekivanja smanjit će stres neizvjesnosti
  • slušalice za izoliranje buke pomoći će u borbi protiv pozadinske buke
  • ispred radnog prostora postaviti znak koji govori jeste li zauzeti ili ne smanjit će ometanje
  • razvijanje pristojnog verbalnog odgovora ljudima koji žele interaktirati kada ste zauzeti minimalno će, ako i uopće, povrijediti njihove osjećaje
  • stvaranje novih rutina koje će pomoći u prilagodbi novoj stvarnosti – npr. svakodnevni ustajanje i odlazak na spavanje u isto vrijeme, prilagodba fitness rutina, prilagodba provođenja vremena s kućnim ljubimcima

Hibridni je rad nova je stvarnost koja će se i dalje mijenjati dok poslodavci i zaposlenici saznavaju što je najbolje za svaku organizaciju.

U svakom slučaju, bit će nervoze i stresa zbog prilagodbe promjenjivim očekivanjima, ali predviđanje i priprema za te stresore učinit će prijelaz manje izazovnim.

.