Mix

Što je „burnout sindrom“ i kako ga izbjeći? Pomoću ovog pravila posao vas neće u potpunosti izmoriti!

Burnout sindrom
Burnout sindrom Foto: Shutterstock/ViDI Studio
„Daj svoj maksimum!“- ovu rečenicu vjerojatno ste čuli nebrojeno puta, ali što ako vam kažemo da takav pristup može naštetiti vama i vašem radu.

Bez obzira kakav posao obavljate, bio on manje ili više zahtjevan, kad tad ćete doći do stupnja kada se osjećate u potpunosti iznemoglo i izmoreno.

Ovakva pojava još se naziva i burnout sindrom ili sindrom izgaranja na poslu.

On nije „rezerviran“ samo za korporativne poslove, već ga na svojoj koži može osjetiti gotovo svatko tko se, ponekad i previše, posvećuje svom poslu.

Možda upravo ovo čitate i shvaćate da ste i sami prošli takav period ili ga upravo prolazite, ali bez brige! Uz primjenu pravila 85:15 osjećat ćete se odmornije, a posao ćete odraditi s lakoćom.

Ova teorija tvrdi da je ulaganje 85% truda u zadatke, umjesto maksimalnih 100, ključ za dugoročnu sreću i optimalnu produktivnost na poslu te izbjegavanje problema kao što su izgaranje ili niska razina motivacije.

Ako se svaki dan iz petnih žila truditi obaviti svoje zadatke, to bi vas moglo koštati. „Dati 100 posto“ svaki dan iscrpilo bi i najveće radoholičare.

Ne tvrdimo da je u redu raditi nešto bez da to bude kvalitetno ili bez da te potrudite, ali dugoročno ćete postati produktivniji.

Čak se i cijenjeni poduzetnici, poput Tima Martina, osnivača JD Wetherspoona, slažu da je ovakav pristup radnom danu optimalan, prenosi graziadaily.co.uk.

Tim navodi kako je zaposlenje maratonska utrka, a ne sprint, zbog čega je uvijek dobro razmišljati o dugoročnoj izvedbi na poslu.

„Na zidu našeg ureda nalazi se slika Sizifa, kojeg su bogovi osudili da zauvijek gura gromadu uzbrdo. Vođenje poduzeća je takvo. Morate imati nešto u rezervi jer je zadatak neprestan“.

Prema Anji McGrandles, stručnjakinji za mentalno zdravlje na radnom mjestu, funkcioniranje po ovom pravilu ne znači da ljenčarite.

„Neuroznanstvene studije sugeriraju da mozak najbolje funkcionira kada ulažemo 85 posto našeg truda. U vaš radni dan morate ugraditi malo brige o sebi. Šefovi bi trebali shvatiti kako izvući najbolje iz svog tima i pomoći im da rade pametnije, a ne više. Kad vam je um opušten, produktivniji ste i postižete bolje rezultate.“

McGrandles također ističe važnost uzimanja potrebnih pauza, postavljanja granica i dnevnog planiranja obveza.