japan nam je dao puno
5 japanskih klasika među sportskim automobilima

Europski i američki sportski automobili možda jesu iznimno popularni i možda jesu razvili nevjerojatno sljedbeništvo. Ako sumnjate u to, samo probajte nekom Alfisti reći kako je (bilo koji) Alfa Romeo govno. Imajte broj hitne na brzom biranju. Ali kad dođe do jurilica na četiri kotača, nema nam ništa draže od japanskih laganih sportaša.
U posljednje vrijeme nam iz Zemlje izlazećeg sunca nisu poslali nijednu kvalitetnu jurilicu o kojoj vrijedi pisati i imamo dojam da nijedan od aktualnih modela neće postati klasik kroz idućih dvadesetak godina. Možda se Mazda MX-5 (još znana kao Miata) održi toliko dugo. Mitsubishi Evo i Subaru WRX nam nekako ne spadaju u te lagane jurilice.
A što nama znači pojam “lagana japanska jurilica”?
Ne mislimo na supersportske automobile koje ćete vidjeti u nekim nastavcima Brzih i žestokih, mislimo na sportska limena ostvarenja dostupna i običnim ljudima. Ne želimo prodavati bubrege kako bismo kupili pilu, a svejedno se želimo zabaviti dok vozimo. Zato se ložimo na dvosjede, a ne na monovolumene.
Japan je oduvijek pratio događanja na europskom tržištu i nudili su slične automobile, ali dovoljno drukčije da se u njih zaljubite. Ovo su japanske pile iz naših snova.
Datsun 240Z iz 1972.
Datsun je jedan od najljepših mašina proizašlih iz japanskih tvornica snova. Uključujući i Megazorda od Power Rangersa. Pogledaj samo te uvučene farove, tu elegantnu liniju. Još kad dođe u ovoj limeta/avokado boji? Divota.
Mazda RX-7 iz 1981.
Originalna Mazda RX-7 je osvojila srca svih ljubitelja automobila. Zašto? Ne znamo ni sami, ali otkad smo bili ovolišni (pokazujemo pola metra od poda) zaljubljeni smo u te skrivene farove koji nas podsjećaju na treptave oči neke dobre ribe. Jedinstven motor, klasične proporcije, fantastični dizajnerski izbori… Ovo je auto koji možeš imati. I moli se da nešto ne krepa.
Toyota MR2 Turbo iz 1991.
MR2 je zvijer. Možda neće otkinuti cestu, ali je prokleto zabavan za vožnju, nije bio skup ni početkom devedesetih kad je bio aktualan, a sportaš je u duši. Teško ih je pronaći na današnjem tržištu, ali zna se zalomiti da se neki vlasnik zbog kockarskih dugova odluči odvojiti od svoje bebe. Još ako nađeš verziju s T-krovom – jooooj, smrznemo se od same pomisli na cool faktor kakav bi imao vlasnik te pile.
Mitsubishi 3000GT VR4 iz 1991.
Najveći Mitsubishijev hit ikad. Teško se u današnje vrijeme brinut za jednog, ali ako nađeš neki u dobrom stanju mogao bi uživati neko vrijeme, a možda i postaneš dovoljno nabrijan da naučiš i osnove automehaničarenja – jer ova beba stvarno treba pažnju.
Dvostruki turbo V6 motor, pogon na sva četiri kotača – imao je sve to puno prije nego europske performance pile.
Honda S2000 iz 2002.
Sjećamo se ove pile još iz djetinjstva kad smo imali karte sa superautomobilima. Nije bio najjači, ali nam je bio omiljen.
Spartanska unutrašnjost i seksi vanjština, Honda od S2000 nije napravila ništa slično. Problem će biti pronaći izvornu verziju bez ludih spojlera, naljepnica zmajeva i ostalih čudnih modova, ali potraga je pola užitka, zar ne?