Report

Banner 300

Mr. Dubokidramatičniglas

Svima su nam itekako dobro poznati oni "voice-over" likovi sa zastrašujućim glasom koji najavljuju filmove, crtiće i ostalo. Idesh! vam predstavlja kralja dotičnog zanimanja...

Piše , Objavljeno

Iako nas uglavnom iritiraju, najave filmova koje zvuče kao da ih izgovara pacijent sa poodmaklim rakom grla danas su nezaobilazan način predstavljanja novog materijala, a slobodno možemo reći i potpis filmske i radio industije. Kada biste ih se željeli riješiti za početak bi bilo dovoljno ukloniti samo jednog, kralja branše, čovjeka koji iz opravdanih razloga nosi nadimke “The King of Movie Trailers” i “Mr. Voice”. On je Donald LaFontaine, najpoznatiji “voice-over” među vojsoverima.

Donald LaFontaine

Donald LaFontaine

LaFontaine je rođen 1940. a u biznis je ušao već ’60-iih godina prošlog stoljeća i to čim je izašao iz vojske. Svoju nomadsku karijeru započinje u kući ‘National Recording Studios’ gdje ubrzo s mjesta sitne ribe napreduje do asistenta pri izradi reklama za film “Dr. Strangelove”. Prva selidba bila je u “Metro-Goldwyn-Mayer” od kada započinje njegova era domincije, a nedugo zatim postaje čelni čovjek kuće “Kaleidoscope Films”, renomiranog prozvođača filmskih trailera. “Don LaFontaine Associates” osniva 1976. godine, radi na “Kumu 2”, a već 1978. angažira ga “Paramount Pictures” gdje vodi glavnu riječ kada se radi o foršpanima. Samo tri godine nakon već je otišao i postao neovisan producent.

Čovjek je očito bio vruća roba, a bome je i danas jer kolekcija od preko pet tisuća filmova, igrica, reklama i raznih reklamnih kampanja na kojima do danas radi neprestano raste. Korist od tako velikog iskustva osim njega samog imala je i filmska industrija tako što je u biti stvorio temelje današnjih filmskih trejlera, pardon, foršpana. Uz spomenute temelje, sa sobom je donio još jednu stvar a to su famozne fraze “In a world”, “One man” i druge a koje danas možete čuti u najavi svakog drugog filma.

Uz takvo iskustvo, kvalitetu i predanost (rekord mu je više od trideset raznih najava u danu među kojima je i 10 trejlera, a tjedno je znao okinuti i po šezdesetak angažmana) naravno dolazi i cijena. Zaradu broji u milijunima dolara i najbogatiji je u poslu, a kako i nebi bio kada se zna da filmske kuće rado izdvajaju velike iznose za usluge “voice-over” likova, a sve kako bi njihov film, makar bio kriminalno loš, bar u startu zainteresirao rulju. Inače, nakon što je postao broj jedan u poslu, LaFontaine se od vozikanja na gaže limuzinom prebacio u kućni studio iz kojeg šalje snimke, pa čak i preko neta uživo odrađuje posao. Da slučajno nebi ostao sam u poslu pobrinuti će se James Alburger, John Leader, Joe Cipriano, Nick Tate, Ashton Smith, Al Chalk, Joan Baker, Paul Pape i drugi.

Uz spomenute trailere snimio je i one za Terminator 1 i 2, “Batman – Povratak”, “Ghostbusters”, “Rambo”, “Cast Away” s Tomom Hanksom, film “The Simpsons” te za igricu “Mario & Sonic at the Olympic Games”. Tu je i kviz “Jeopardy”, 79. dodjela Oskara te još hrpa emisija koje su poznate na američkom tlu. Osim trejlera, njegov glas često se može čuti na NBC-u, CBS-u, ABC-u, Fox-u, TNT-u, UPN-u, Cartoon Network-u, u reklamama za Chevrolet, Pontiac, Ford, Budweiser, McDonalds, Coca Colu i mnoge druge kompanije. Eto toliki je utjecaj njihovog neobičnog glasa. Ma lik je car!

TAGOVIdonald lafontaine film glas trailer voice over

Komentiraj