Report

Aside Banners

Formula 1

Bolidi, momci u kacigama, miris benzina i spaljenih guma, lijepe žene i stotine milijuna dolara koji se nemilosrdno troše. Naravno, govorimo o Formuli 1, čija nova sezona počinje 16. ožujka.

Piše , Objavljeno

Bolidi, momci u kacigama, miris benzina i spaljenih guma, lijepe žene i milijarde dolara koji se nemilosrdno troše. Naravno, govorimo o Formuli 1, najvišem rangu jednosjeda u utrkama motornih vozila, čija nova sezona počinje 16. ožujka.
I dok mnogi smatraju F1 cirkus najvažnijim sportskih događajem u godini, drugima je idealna za nedjeljno spavanje poslije ručka. Ako pratite F1 vjerujemo da o njoj znate više i od nas, za ostale evo kratkog, ali slatkog vodiča kroz svijet brzih bolida i lijepih žena koje ih okružuju.

Povijest

Farina i Fangio

Farina i Fangio

Formula 1 svoje korijene ima još u motornim utrkama na europskom tlu tijekom 20-tih i 30-tih godina prošlog stoljeća, no inauguracijska sezona bila je 1950. godine, a osam godina kasnije uslijedilo je i prvo prvenstvo za konstruktore. Prvi prvak bio je Talijan Giuseppe Farina u svojoj Alfi 1950. a već sljedeće godine naslov je uzeo Juan Manuel Fangio, koji je to ponovio još četiri puta u narednih šest godina.
Godine 1962. uvedeno je novo vozilo s aluminijskom šasijom, a šest godina kasnije Lotus je stavio reklamna slova Imperial Tobaccoa na vozilo i tako uveo sponzorstvo u taj sport.

Utrka održana 1953. godine

Bernie Ecclestone

gospođa ecclestone, slavica i kćerke

gospođa ecclestone, slavica i kćerke

Bernard Charles Ecclestone aka Bernie aka Slavičin muž, britanski je poduzetnik i jedan od vodećih ljudi Formule 1. Tijekom osamdesetih godina preuzeo je na sebe velik financijski rizik postavši predsjednik Udruge Konstruktora Formule 1, ali isplatilo se, budući da su sponzori donijeli velik profit i bogatu zaradu.
Nakon prodaje svoje momčadi Brabham, 1996. godine osniva novu tvrtku, Formula One Management, koja prodaje distribucijska prava Internacionalnoj automobilskoj udruzi. Prema najnovijim podacima, Bernie Ecclestone je najbogatija osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu – bogatiji je čak i od kraljice Elizabete II.

Velike nagrade

Velika nagrada počinje u petak s dva slobodna treninga, a nastavljaju se u subotu, nakon koje se nastavljaju kvalifikacije za nedjeljnu utrku. Vrijeme koje vozač postigao u kvalifikacijama određuje njegovo mjesto u startnom poretku na nedjeljnoj utrci. Najbrži je prvi u startnom poretku, a najsporiji zadnji.
Utrka počinje krugom za zagrijavanje, nakon kojeg se bolidi poredaju na startne pozicije koje su osvojili u kvalifikacijama. Utrka je duga nešto više od 300 kilometara i ograničena je na dva sata. Za vrijeme utrke vozači ulaze u boks jedan ili više puta na dolijevanje goriva i eventualnu zamjenu guma.

Spektakularne nezgode

Staze

Monaco

Monaco

Većina staza je sagrađena specijalno za utrke Formule 1, iako postoji jedna ulična utrka koja se vozi na stazi Monako za vrijeme Velike nagrade Monaka (prije su to bile i Velika nagrada Las Vegasa i Detroita, a od ove godine i Singapur).
Većinu novih staza F1 projektirao je Hermann Tilke, a nakon pogibije Senne i Ratzenbergera u Imoli godine 1994., FIA je napravila radikalne promjene na stazama i bolidima. Bolidi su usporeni, a na staze su dodane široke zone izlijetanja.

Konstruktori

Ferrari

Ferrari

Prije su momčadi u Formuli same izgrađivale motore, ali danas to radi manji broj momčadi. Momčadi kupuju motore od kompanija (BMW, Daimler Chrysler, Renault, Toyota, Honda) koje su specijalizirane za izradu motora bolida Formule 1.
U prvoj sezoni je učestvovalo 18 momčadi od kojih su mnoge zbog velikih troškova brzo izašle iz svjetskog prvenstva. Momčad Ferrarija je jedina momčad koja se natječe od početka 1950. godine. Nova momčad koja ulazi u Svjetsko prvenstvo Formule 1 mora uplatiti 25 milijuna engleskih funti FIA-a, koji se na kraju sezone raspoređuju ostalim momčadima. Budžeti momčadi po procjenama kreće od 75 do 500 milijuna američkih dolara. U ožujku prošle godine objavljeno je kako za sezonu momčadi potroše oko 3 milijarde dolara. Najviše troše Toyota (418 milijuna dolara) i Ferari (406), a najmanje Toro Rosso (75) i Super Aguri (57).

Hall Of Fame

Prvi svjetski prvak u Svjetskom prvenstvu vozača Formule 1 je bio Giuseppe Nino Farina, prvi konstruktor koji je osvojio titulu Svjetskog prvaka konstruktora bio je Vanwall. Prvi vozač koji je osvojio višestruki naslov svjetskog prvaka bio je Alberto Ascari 1952. i 1953. Njemački vozač Michael Schumacher osvojio je najviše titula Svjetskog prvaka vozača, ukupno sedam, dok je Ferrari kao konstruktor osvojio ukupno 15 naslova.
No, unatoč najvećem broju naslova, Schumachera ljubitelji F1 ne smatraju najboljim vozačem svih vremena. Najvećima se uglavnom smatraju oni koji su nažalost izgubili živote na stazi poput Ayrtona Senne i Gillesa Villeneuvea ili legendarni vozači poput Juana Manuela Fangija i Jacka Brabhama.

Bye, bye Shumi

Sezona 2008

Sezona 2008. započinje 16. ožujka utrkom u Melbourneu, a završava nakon 18 utrka, 2. studenog utrkom na Interlagosu u Sao Paolu. Prvi put voziti će se u Singapuru, koja će biti ulična utrka koja će se voziti noću, a Velika nagrada Europe prebačena je iz Nürburgringa u španjolsku Valenciju.
Branitelj prošlogodišnjeg naslova je Kimi Räikkönen, koji vozi za Ferrari, koji su pak osvojili konstruktorski naslov. Ove sezone nastupiti će 11 timova, doneseno je niz novih pravila vezanih uz samu utrku, a kao glavni favoriti u medijima se spominju prošlogodišnji prvak, zatim Fernando Alonso iz Renaulta, koji je 2005. i 2006. bio prvak, te najbolji debitant svih vremena Britanac Lewis Hamilton koji vozi za McLaren.

A za kraj, ono što vas zaista zanima:

TAGOVIbernie bolidi brzina formula najbrži utrke

Komentiraj