Koji su vaši favoriti

Pogledajte neke od najbolje i najgore dizajniranih logotipa Eurosonga! Koji su vaši odabiri

Razni logotipi Eurosonga kroz povijest
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Foto: EurovisionSongContest/Screenshot
Neki su kreativni, a neki izgledaju kao da su napravljeni u par sekundi

Eurosong 2024. je započeo, pa uzmimo trenutak da se podsjetimo da se ne radi samo o glazbi. Tijekom svoje 65-godišnje povijesti, natjecanje je dalo živopisno naslijeđe u vizualnom dizajnu u obliku godišnjeg logotipa Eurosonga.

Još od 1956. svaki televizijski domaćin morao je osmisliti novi dizajn logotipa. Ponekad je logo Eurovizije sadržavao nacionalne simbole i znamenitosti, ponekad je imao više metaforičko značenje. Ponekad se jednostavno nisu previše trudili.
U nastavku se osvrćemo na neke od istaknutih logotipa koje javnost prihvatili ili odbila.

Najbolji logotipi Eurosonga
Počet ćemo s najboljim logotipima prije nego što prijeđemo na one koji su bili dizajnerska pogreška. Visoko rangirani dizajni kreću se od prepoznatljivih do onih hrabro jedinstvenih.
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Logotip Eurovizije Foto: Eurovision Song Contest/Screenshot
Osamdesete su bile bogato razdoblje za eurovizijske logove. Samo pogledajte ovaj logotip iz 1985 koji izgleda kao početni zaslon video igre iz tog razdoblja. Ovo je bio vrhunac eurovizijskog grafičkog dizajna. Dvanaest bodova, Švedska.
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Logotip Eurovizije Foto: Eurovision Song Contest/Screenshot
Još jedan uspješan nedavni dizajn bio je Rotterdamov logotip Eurovizije 2020. inspiriran infografikom. Djelo agencije za vizualizaciju podataka CLEVER°FRANKE, sadrži boje zastave svake zemlje koja se natječe prema redoslijedu kojim su sudjelovale.
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Logotip Eurovizije Foto: Eurovision Song Contest/Screenshot
Švedska je to ponovno učinila 2000. Minimalistički pristup i nedostatak boja možda baš i ne zrače zabavom, ali ovdje je to jako dobro izvedeno.
Ovaj logo mogao bi se naći na posteru i uklopiti u skoro svaki dizajnerski dom na svijetu. On je, prikazanim usnama, također jasna referenca na pjesmu i govor, tako da se uklapa u koncept Eurosonga. Svaka čast Stockholmu što se suprotstavio tadašnjem trendu.

Najgori logotipi Eurovizije 
Neki logotipi natjecanja za pjesmu Eurovizije nisu izazvali toliku 'euforiju' zbog dizajna. Evo odabira onih koji se nisu pretjerano potrudili.
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Logotip Eurovizije Foto: Eurovision Song Contest/Screenshot
Logo Eurovizije 2014. nije bio previše kreativan, a pažnju je ukrao natpis na ionako slabo kreativnom logotipu. Riječ je o dijamantu s malim natpisom o kojem je natjecanju riječ, a sredinu je logotipa, i centar pažnje, zauzeo hashtag. Moglo je to puno bolje.
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Logotip Eurovizije Foto: Eurovision Song Contest/Screenshot
Logo Eurovizije 2004. postavio je generički logo koji se, uz male preinake, koristi i danas. Poznata marketinška tehnika je nametanje jednostavnog i generičkog logotipa na veliki događaj. Tako se stvara dosljedni identitet brenda, ali često kreativnost stavlja u drugi plan.
Barem je svakom domaćinu dopušteno dizajnirati svoju komplementarnu ikonu, ali za ovo prvo pojavljivanje, Istanbul je upravo odabrao generički logotip, što, retrospektivno, izgleda kao nedostatak truda.
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Logotip Eurovizije Foto: Eurovision Song Contest/Screenshot
Ovogodišnji logotip nije previše zanimljiv. U biti on je samo generički logo Eurovizije postavljen na jednostavnu pozadinu. Izgleda kao nešto što bi i sami mogli napraviti u nekom od internetskih alata za uređivanje u nekoliko minuta. Moglo je to puno bolje.
Razni logotipi Eurosonga kroz povijest Logotip Eurovizije Foto: Eurovision Song Contest/Screenshot
Također valja istaknuti i logotip iz 2016. koja izgleda kao kampanja neke tvrtke specijalizirane za putovanje u svemir ili izradu dijelova za svemirsku postaju.

Manjak kreativnosti i dizajna te odabir minimalističkih jednostavnijih logotipa, marketinška je tehnika, no uklanja posebnost i kreativnost, koje promiče i samo natjecanje. Nadamo se da će uskoro doći do neke od promjena u dizajnu, prije nego što se neki domaćini previše ulijene s dizajnom.