Report

Ekipa FSB Racing Teama

Aside Banners

Predstavljamo FSB Racing Team: Prva petorka

Piše , Objavljeno

U idućih nekoliko tjedana predstaviti ćemo sve članove zagrebačkog FSB Racing Teama, a počinjemo s prvom petorkom, iliti glavnima i odgovornima cijeloga ovoga projekta.

fsb racing team

FSB Racing Team ne treba posebno predstavljati, jer smo sve već rekli ovdje i ovdje. No za vas malo ljenije, evo u nekoliko riječi opis cijeloga projekta: FSB Racing Team je ekipa sa zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogranje, a bave se izradom bolida za utrke na prestižnom svjetskom natjecanju Formula Student. Ovi budući inženjeri tako će i ove godine, sa svojim bolidom nazvanim Arctos, imati priliku ostaviti druge ekipe u prašini, te se možda čak i popesti na pobjedničko postolje.

U ovako kompleksnom projektu svaki je kotačić važan za pravilno funkcioniranje stroja, tako da je jedino pravedno da pobliže upoznamo i svaki kotačić FSB Racing Teama. Svima smo postavili (manje-više) jednaka pitanja, te pokušali saznati koje su im želje i snovi i što ih to pokreće. Pa evo i prve petorke koju ćemo predstaviti na Ideshu!, a čine samu tehničko-organizaciju vrhušku ekipe.

Domagoj Bolfan (24)

Domagoj Bolfan

Faks, godina: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, V. godina

Uloga u timu: Voditelj projekta

Glavni interesi: Završiti fakultet, početi raditi i napraviti nešto u životu dobroga, po čemu će me ljudi pamtiti, a nadam se da će ovaj projekt biti jedan od takvih stvari.

Što je donijelo iskustvo sudjelovanja u FSB Racing Teamu: Iako sam već tri godine član FSB Racing Teama, tek zadnju godinu sudjelovanja na projektu sam shvatio koliko jedan ovakav složen projekt može doprinjeti usavršavnju budućeg inženjera. Kada sam na početku sezone prihvatio ulogu voditelja projekta nisam ni sanjao što sve stoji iza toga, očekivao sam puno lakši posao od onog koji sada obavljam. Svakodnevni rad s kolegama iz tima naučio me prilagodbi kolektivu, a svaki novi problem je bilo novo iskustvo, za čije rješavanje više nije bilo vremena gledati u različite knjige i priručnike nego ga je bilo potrebno riješiti odmah i na licu mjesta, što je izuzetno važna značajka svakog inženjera, a to je upravo snalažljivost.

Savjetovao bih svim budućim studentima da se tijekom svog studiranja posvete ovakvom ili nekom sličnom projektu jer osim što će kroz takav projekt graditi samog sebe, ujedno će puno naučiti, upoznati puno ljudi i što je najvažnije steći će radno iskustvo koje će mu bit od neprocjenjive važnosti prilikom zapošljavanja, tj. bit će korak ispred svih koji nisu sudjelovali na tako nečemu.

Što nakon faksa, nade, planovi…: Nakon završetka fakulteta plan je ostati u struci i voditi privatan posao sa svojom obitelji.

Čime se bavi mimo faksa i FSB Racing Teama: Zadnju godinu dana sam posvetio samo projektu i timu, tako da sam dosta zanemario sve što sam  radio prije nego sam preuzeo ulogu voditelja projekta.Tako da sam već zaboravio kako izgleda svakodnevnica mladog čovjeka, hahaha. Al’ evo bliži se rujan i kraj mandata pa će biti vremena za nadoknaditi neke stvari.

Ovom prilikom htio bih se zahvalit cijelom timu na suradnji zadnjih godinu dana, svim svojim prijateljima i curi koji su bili uz mene, a najviše svojoj obitelji koja mi je bila najveća potpora tijekom ovih godinu dana.”

 

Marko Šoštar (24)

Marko Šoštar

Faks, godina: Fakultet strojarstva i brodogradnje, Sveučilište u Zagrebu, V. godina

Uloga u timu: Voditelj marketinga

Glavni interesi: Proizvodno inženjerstvo, autoindustrija, kompoziti, web dizajn, photo i video, Formula 1, WRC Rally

Što je donijelo iskustvo sudjelovanja u FSB Racing Teamu: Trogodišnje iskustvo u FSB Racing Team-u mi je pridonijelo u organizaciji poslova kao što je to svakodnevno u industriji/tvrtkama. Prikupljeno znanje s područja tehničkih dijelova, proizvodnje, marketinga, web dizajna, izrade promotivnih materijala, iskustvo u poslovnom svijetu (prezentacije, konferencije, predavanja, predstavljanje bolida), način komunikacije, ozbiljnije pristupanje obavezama, lakši i brži dolazak do pravog rješenja problematike, drugačiji pogled i razmišljanje na posao, timski rad, al ii brojna prijateljstva i neprocijenjivo iskustvo timskog rada.

Što nakon faksa, nade, planovi…: Nakon završetka fakulteta plan je naći posao u struci samog usmjerenja proizvodnog inženjerstva (proizvodnja, ispitivanje, razvoj). Posao iz snova bi bio raditi u poduzećima kao što su: Apple, Mercedes, BMW, VW, itd. Uglavnom to bi bio sam vrh industrije i san svakog inženjera strojarstva. Ako netko iz BMW-a ovo čita, nek’ se javi, hehe…

Čime se bavi mimo faksa i FSB Racing Teama: Fotografiranje, biciklizam, košarka, istraživanje u strojarstvu, praćenje novih materijala, tehnologija i dr.

 

Mario Matuško  (24)

Mario Matuško

Faks, godina: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, IV. godina

Uloga u timu: Tehnički voditelj

Glavni interesi: Strojarstvo, aeronautika

Što je donijelo iskustvo sudjelovanja u FSB Racing Teamu: Sudjelovanje u projektu Formula Student mi je donijelo iskustvo rada u realnim uvjetima – organizirani rad sa grupom ljudi, upoznavanje sa svim tehnologijama konstruiranja i proizvodnje, razmjena iskustava i znanja na globalnoj razini te upoznavanje i rad sa vrhunskim stručnjacima u svojoj struci.

Što nakon faksa, nade, planovi…: Nada je kurva, a što se tiče planova – jako su nerealni pa ih neću ni iznositi.

Čime se bavi mimo faksa i FSB Racing Teama: Mimo faksa i FSB Racing Team-a se ne mogu baviti drugim stvarima jer dan traje samo 24 sata.

 

Marko Stojaković (23)

Marko Stojaković

Faks, godina: Fakultet strojarstva i brodogradnje, konstrukcijski smjer, usmjerenje – konstruiranje i razvoj proizvoda, nešto između druge i treće godine (malo više treća, hehe)

Uloga u timu: Od ‘najbitnijeg’ – jedan od dva tehnička voditelja – ja sam zadužen za konstrukciju, glavni sam konstruktor (moj dio je šasija, ovjes, kočnice, pa onda pomaganje drugim članovima oko konstrukcije njihovih dijelova i ergonomije )

Glavni interes: Dugoročno gledano, konačno završit fax i probat nać neki zanimljiv posao za neku normalnu lovu, nakon toga ovi kratkoročni su položit neke ispite do kraja ove ak.god., dovršit ovogodišnji bolid, dovršit moje privatne projekte .. ..

Što je donijelo iskustvo sudjelovanja u FSB Racing Teamu: Premda sam tu već jako dugo i prošao sam kroz tri različite ‘generacije’ tima, skužio sam kako funkcionira rad u timu. Njegove dobre ali i loše strane. Dobio sam neprocjenjivo iskustvo rada u manjoj tvrki koja sa bavi razvojem nekog proizvoda. U ovom slučaju je zanimljivo to što se radi o ‘motorsportu’ pa kao nagradu za uložen trud i vrijeme može se uživati u tom proizvodu tj. voziti taj bolid.

Što nakon faksa, nade, planovi…: Nakon faxa.. .. bilo bi lijepo uglaviti se u neki R&D odjel u autoindustriji (ako ne vani, onda pokrenuti nešto slično u RH).

Čime se bavi mimo faksa i FSB Racing Teama: Trenutno pored faxa se bavim nekom svojom verzijom R&D-a, radim na električnim pogonima za motocikle, automobile, razvijam svoju verziju električnog bicikla (radim i na konstrukciji i na električnom dijelu).. .. ali premda pored faxa i FSB RT-a ostaje jako malo vremena malo toga se uspije dovršiti :(

Zoran Lulić (46)

Zoran Lulić

Radno mjesto: dr. sc. Zoran Lulić, redoviti profesor na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Katedra za motore i vozila

Što možete reći o članovima tima, o tome što su dobili sudjelovanjem u FSB Racing Teamu, kako vidite da će im to iskustvo pomoći u životu: Ovisno kako se tim promatra, za neke su oni samo studenti, za neke entuzijasti, a za neke su mladi genijalci. S pozicije nastavnika na Fakultetu strojarstva i brodogradnje za mene je tim heterogena skupina naših studenta jer ih ima sa svih smjerova i usmjerenja FSB-a. Osim toga u timu sudjeluju od praktički brucoša da apsolvenata (nije baš 100 % tako, ali je vrlo blizu tome) što ih uči timskom radu i realnom životu. Iako većinu tima čine studenti Fakulteta strojarstva i brodogradnje u projektu sudjeluju studenti i s drugim fakulteta Sveučilišta u Zagrebu što samo pokazuje širinu potrebnih znanja za provedbu tog projekta.

Projekt Formula Student traži od studenata, uz već prilično zahtjevan studij, dodatan angažman i to u zadanom vremenskom okviru s jasno definiranim ciljem. To je upravo ono što ih očekuje u suvremenim radnim sredinama koje su sve više projektno orijentirane.

Rad na projektu pomaže time što povezuje znanja koja se stječu na fakultetu s realnim uvjetima u kojima postoje brojna ograničenja. Kao primjer može poslužiti kratka ilustracija. Ponekad će neki projekt ili novoosmišljeni sklop fantastično izgledati na ekranu u 3D CAD programu, ali nakon toga slijedi odabir materijala, provjera dobavljivosti takvog materijala, potraga za strojem na kojem se taj dio može izraditi, pa određivanje cijene izrade koja je u pravilu veća o budžeta, pa uklapanje u vremenske rokove jer bez tog dijela ne možete složiti bolid itd. Sve te radnje, a i brojne druge poslove treba obaviti i uskladiti s drugim obavezama, a to je upravo ono što se događa u realnom svijetu.

Kako ste doživijeli cijelo iskustvo: Sad sam već dovoljno iskusan (čitaj star) da slobodnu mogu reći da za takav projekt su nužni mladi ljudi. Naime, sa svojim iskustvom odnosno poznavanjem koliko oko svega toga ima posla, nikad se ne bih upuštao u takav projekt. S druge strane upravo ti mladi ljudi koji se hrabro hvataju u koštac s nizom za njih potpuno novih zadataka predstavlja svojevrsni izazov kojeg oni s uspjehom prihvaćaju. Projekt  završava nastupom na natjecanju, a cilj da budu bolji od prethodne generacije je izvrstan motiv za kojeg se nadam da će ga i ostvariti.

TAGOVIformula student FSB fsb racing team intervju

Komentiraj