Znaj što nosiš – Skechers
Vjerojatno ih svakodnevno nemilice gaziš, ali znaš li tko su, odakle su i kamo idu? Saznaj sve o Skechersicama.

Robert Greenberg početkom 60-tih godina prošlog stoljeća bio je frizer i vlasuljar, a ako vam ti pojmovi nisu poznati, to je ekipa koja se brinula o kosi i frizurama prije “hair stilista”. Greenberg je glasan muškarac, snažnog bostonskog naglaska i jetinog kalifornijskog tena, šoumenskog nastupa, a sam se naziva “Captain Marvel“.
Iako brico po profesiji (još jedan antikni izraz), Robert je prije svega uvijek bio promućuran biznismen. Pokretao je biznis za biznisom, redovito ih prodavao čim bi se dovoljno uhodali, jer bazirali su se na jednostavnom principu:”kupi jeftino, prodaj skupo”. Takav je bio i njegov biznos s “antiknim” satovima iz Južne Koreje koje je nabavljao za 16, a prodavao za 129 dolara, ili biznis s muškim tupeima od 60 dolara, koji su zapravo bile ošišani ženski umetci za kosu nabavljeni za tri dolara.
Nakon frizeraja, dilanja perika, satova, depilatora, koturaljkikoje je prodavao i iznajmljivao u vrijeme kada su bile jako popularne, Robert je neko vrijeme lifrao i traperice, ali na prvoj pravoj lovi može zahvaliti jednom malom zelenom stvorenju sa svjetlećim kažiprstom.
Velika lova na malom zelenom
Nedugo nakon što je 1982. godine izbačen Spielbergov film “E. T.” nije sam Steven punio džepove enormnim količinama zelenih novčanica. Robert Greenberg za deset tisuća dolara kupio je licencu i dozvolu da proizvodi i prodaje vezice za cipele s otisnutim likom E. T.-a. Na tome je zaradio tri milijuna dolara, a kapital je iskoristio za pokretanje L. A. Gear-a, tvrtke koja je prodavala tenisice.U roku od četiri godine, L. A. Gear radio je 800 milijuna dolara prometa, ali ubrzo počinju problemi – sport je gubio na popularnosti, a raspadanje L. A. Gear tenisice na košarkaškoj tekmi prenošenoj na nacionalnoj televiziji nije im nimalo pomoglo. Investitori Greenberga se rješavaju 1992 godine. Niti tjedan dana kasnije, Robert i njegov sin Michael (koji je prije toga prodavao Doc Marten’s) pokreću Skechers.
Uspjeh Skechersa
Od početka tvrtke, otac i sin preuzimaju lukavu strategiju na kojoj su izgradili i L. A. Gear – čitava vojska trend-huntera hoda ulicama velikih američkih gradova i prepoznaju trendove koje pokreću i prihvaćaju cool klinci. Danas na ulici – sutra u Skechers dućanima, uvijek jeftinije od konkurencije, i uvijek uz puno manje rizika, razvoja novih modela i pretjeranog testiranja, ali uz ogromna ulaganja u marketing i angažiranje najvećih zvijezda s kojima će se mladi povezati.
Skechers promoviraju zvijezde poput Britney Spears, Matta Dillona, Christine Aguilere i Davida Cooka, a tvrtka je vlasnik brendova poput SOHO Laba, Unltd. By Marc Ecko, Zoo York… Sa svojim trgovinama prisutni su na gotovo svim kontinentima u oko 100 zemalja, a Robert i Michael sada obrću na milijarde dolara.