Navukli se
Ovo je pet najjačih priča u kojima su obični ljudi uspješno trolali velike medijske kuće
Trolanje nam je najdraži sport i nadamo se da ćemo jednog dana biti barem upola dobri trolovi kao ekipa s ove liste.

Jenkem – ilitiga snifanje izmeta je vruća droga u američkim srednjim školama
Davne 1998. godine New York Times je napisao izvještaj o djeci u Zambiji koja snifaju fermentirani ljudski izmet kako bi se nadrogirali. Ispričavam se na pomanjkanju druglord slenga – I don’t do drugs. Takva droga se naziva Jenkem (ili “butt hash” kako su je mediji prozvali od milja). 2007. godine je jedan board na 4chanu uskrsnuo priču, neki korisnici su glumili zabrinute roditelje i ravnateljima srednjih škola diljem Amerike su poslali “definitivno stvaran video” osobe koja isprobava Jenkem. Ravnatelji su kontaktirali medije i svi su žešće nasjeli. 4Chan for life.
Čokolada skida kile
Početkom ove godine svijet se oduševio novom znanstvenom studijom kako čokolada ubrzava gubitak tjelesne težine i suvišnih masnih naslaga. Tabloidi su tjednima pisali o toj dijeti iz snova pa čak se i Huffington Post navukao na ovu vijest.
Paaaa… Dr. Bohannon, autor ovog istraživanja je novinar koji ne podnosi lijene znanstvene novinare koji pišu gluposti pa im se odlučio osvetiti na njihov način – glupošću. Postavio je sajt izmišljene Institucije prehrane i zdravlja, proveo je istraživanje uz stvarne sudionike, izmislio je brdo znanstvenih dokaza kako čokolada pomaže svima u gubitku težine. Čitav svijet je bio sretan dok istina nije izašla na svjetlo dana. I drago nam je da je tako. Snickers i Twix lijepo doprinose našem njegovanom dadbod izgledu.
Klinac od 15 godina postao ugledan sportski novinar (ili dva)
Dominic Jones i Samuel Rhodes su dva poštovana novinara kojima je nogomet stručno područje. Imaju na tisuće i tisuće sljedbenika na Twitteru, razgovaraju s profesionalnim nogometašima o taktici i predviđaju nove transfere i otpuštanja trenera. Sve bi bilo divno i krasno, ali te dvije osobe zapravo ne postoje. One su zapravo jedna te ista osoba – sedamnaestogodišnji Sam Gardiner koji je s nepunih petnaest godina shvatio da nogometni fanovi ne vjeruju klincima, bez obzira koliko bilo istine u onome što ti klinci govore. Odlučio se za eksperiment, prvo je stvorio jednu personu – skauta koji je postao novinar i koji je pisao za časopis Goal, a kad je uhvaćen, stvorio je i drugu.

(via wikimedia commons)
Svi su mu povjerovali, a uspješno je predvidio Chelseajevo napucavanje Roberta di Mattea jedan dan prije samog otkaza. Naravno da je naposljetku uhvaćen – njegov profil je prijavila jedna ljubomorna “kolegica” novinarka koja je imala manje sljedbenika na Twitteru od Sama. Zahvaljujući svom pothvatu i dokazivanju da je stručnjak za nogomet, dobio je posao u jednoj tvrtki koja razvija sportske aplikacije, a mladi Sam vodi njihov Twitter feed. Njegova priča je još jedan dokaz da laganjem možete dogurati daleko. Sjedenjem na kauču i gledanjem nogometa također.
Pouzdani njemački mediji nasjeli na uništenje nepostojećeg gradića u Kaliforniji
DPA je njemačka prestižna novinska agencija koju gotovo ništa ne može prevariti. Rekli smo – gotovo ništa. Njemački novinari su 2009. godine panično objavljivali vijest o njemačkom hip hop dvojcu koji je samoubilačkom akcijom bombardirao nepostojeći grad u Kaliforniji.
Dva repera poznata kao Berlin Boys su napala gradić Bluewater. Novinari su posjećivali stranice grada i zvali su predstavnike zakona na brojeve izlistane na tom sajtu koji su potvrdili napad. Stranice Berlin Boysa su bile pune informacija o dvojcu. Jedini problem je što je sve fejk. Postavljene su stranice grada koji ne postoji, telefonski brojevi predstavnika zakona su zapravo bili glumci na Skypeu, a Berlin Boys nikad nisu repali u životu. Čitava akcija je pokrenuta kako bi se promovirao nezavisni satirični film. Dobar posao, filmaši! Mogli biste i naše buduće Jakove Sedlare podučiti nekom triku o marketingu.
Tko je Paul McCartney?
Često je slučaj da “novinari” imaju zadatak pratiti Twitter feedove tinejdžera (mi još nismo tako dobri novinari) i izvještavati o trending temama samo da dokažu kolektivni pad inteligencije novih generacija, bez obzira o kakvom se smeću radilo. Nakon što su krajem prošle godine Kanye West i Paul McCartney surađivali zajedno, interneti su se odlučili našaliti, a Buzzfeed (tko drugi?) je napisao članak o klincima koji ne znaju tko je Paul McCartney bez imalo sumnje da se radi o sarkazmu tviteraša.
Jedan od tvitova je glasio “Kanye ima odlično uho za talent. Ovaj Paul McCartney će biti veliki glazbenik“. I ostali tviteraši baš nisu dokučili kako je u pitanju sarkazam pa su nepoznavatelji lika i djela veličanstvenog Paula žešće zaspemali komentarima sve one “koji ne znaju tko je Paul McCartney”.
Priču s Buzzfeeda su pokupili svi važniji mediji, a Twitter klinci su još jednom pobijedili u demonstraciji koja generacija Amerikanaca zapravo pati od pomanjkanja inteligencije i smisla za humor.
Mi se uopće nismo živcirali jer smo imali šareni koktel u ruci i Imagine od Paul McCartneya na repeatu.