Zanimljivosti

Korisno

Aside Banners

Stručnjaci tvrde: Ovu frazu koriste uspješni poslovni ljudi, ali ponekad ju je teško izgovoriti

Piše , Objavljeno

Izvor: Canva

Priznavanje vlastitih pogrešaka ne čini vas manje kompetentnima, zapravo ima putpuno suprotan učinak.

Scott Shigeoka, savjetnik i stručnjak u polju psihologije tvrdi da velik dio uspješnih ljudi spremno priznati kad su u krivu, prenosi cnbc.com.

Izgovaranjem riječi „Bio sam u krivu!“, vašim kolegama dajete do znanja da ste odgovorni pojedinci i dobri radnici. Priznanje krivice ili pogreške pokazatelj je da ste svjesni važnosti učenja na greškama koje će vam pomoći u osobnom i poslovnom razvoju, tvrdi Shigeoka.

Umjesto fokusiranja na to tko je u pravu ili u krivu, usredotočite se na razumijevanje situacije i vlastitog ponašanja.

„Želiš li biti u pravu ili želiš biti sretan?“

Studije psihologa Carol Dweck i Karine Schumann potvrđuju ovu ideju. Ako osobe vjeruju da posjeduju sposobnost poboljšanja i osobnog razvoja, rado će promijeniti svoje ponašanje i priznati vlastite greške.

Svi činimo greške te smo nerijetko u krivu, ali način na koji se s njima suočavamo govori puno više o našem karakteru i kompetencijama, nego same greške.

„Zašto netko misli da sam u krivu?“

Kad vam netko kaže da ste u krivu, umjesto da se odmah krenete braniti, upitajte tu osobu zašto vam to  govori. S tim pokazuje da, ne samo da ste spremni priznati vašu pogrešku, već ste otvoreni prema kritikama i povratnim informacijama, a možda će vam ovaj razgovor pomoći u daljnjem poslovnom razvoju.

„Tko prizna, pola mu se prašta!“

Studija psihologinje Molly Crockett pokazuje da većina populacija nema problem s opraštanjem grešaka, pogotovo onima koji su ih otvoreno priznali. Priznavanje vlastite pogreške ne samo da vas čini jačima i prijateljski nastrojenima, već također povećava vjerojatnost da vam drugi oproste vaše greške. Na taj način obje strane pokazuju da im je stalo do vašeg odnosa.

Priznavanje pogrešaka nije samo znak snage, zrelosti i odgovornosti, već i ključ za bolje međuljudske odnose.

TAGOVIistraživanja dokazuju karakteristike uspješnih ljudi opraštanje grešaka posao poslovno okruženje priznavanje pogrešaka report Scott Shigeoka stručnjaci tvrde u krivu sam uspješni ljudi uspješni poslovni ljudi