Bacaju li vas u depru tvitovi i statusi ‘društveno bogatih’ frendova?
Znanstvenih studija koje će za duševne poremećaje okriviti društvene mreže ne nedostaje, pa evo još jedne koja kaže da 'kurčeviti' frendovi uzrokuju depru.

Istraživački tim Američke pedijatrijske akademije tvrde da ‘Facebook depresija‘ najviše pogađa djecu i tinejdžere, a uzrokuje je osjećaj usamljenosti i manje vrijednosti koji se javlja dok čitaju statuse svojih ‘frendova‘ koji se hvale bogatim društvenim životom i zabavom. Jedan od članova tima kaže da izoliranost u pravom životu djecu ne pogađa tako snažno budući da njihovi vršnjaci na Facebooku prezentiraju iskrivljenu verziju onoga što se zaista događa a djeca očito ne znaju razlikovati stvarnost od čistog bullshita kakav se uglavnom servira putem statusa i tvitova. To vam je poznato bez obzira na to koliko ste davno bili usamljeni tinejdžer:ljudi su na društvenim mrežama poput Facebooka i Twittera skloni preuveličavati bogatstvo svojeg društvenog života.
Sigurno ste vidjeli takve pojave:grupica twitteraša nađe na jednom mjestu i onda svi neprestano tvitaju o tome kako se odlično zabavljaju. Netko bi im mogao biti zavidan, nekog bi njihova sreća mogla baciti u depru, ali većina se zapita:ako se tako dobro zabavljaju, kako stižu tvitati?

foto:index.hr
Ipak, ne osjećaju se samo djeca loše dok se drugi tvitaju i dijele fotke i objavljuju statuse o tome kako im je super u životu i kako su čas ‘vamo, čas tamo, pa s ovim, pa s onim. Za vrijeme South by Southwest konferencije, održane nedavno u američkom Austinu, na kojoj su bili ‘ama baš svi’ koji nešto znače u svijetu zabave i tehnologije, mnogi su u zreloj dobi osjetili što znači biti društveno nebitan.
‘Osjećam se kao da sam ponovno u srednjoj školi‘ prenosi NYTimes tvit @JillVanWyke koja podučava novinarstvo u Des Moinesu dok su tvitovi njezinih kolega koji su se zabavljali na SXSW-u preplavljivali timeline. ‘Svi kul klinci su na kul partiju, a ja sam doma u petak navečer‘.
Prepoznala je to i ekipa koja je napravila ‘Not at SXSW?‘ ekstenziju za Firefox i Chrome preglednike koja će sakriti tvitove prijatelja koji spominju tu konferenciju. Slično bi se i kod nas dalo napraviti za bilo koju konferenciju, koncert ili kojugod priliku kada tviteraši napokon izmigolje iz svojih ureda i sobica pa krenu s hranjenjem vlastitog ega.
Upravo se tu krije problem koji bi se oni koji rade takve studije trebali pozabaviti:koliko li je tek manjak samosvijesti u onih koji imaju potrebu stvarati lažnu sliku o sebi ili preuveličavati vlastitu ‘kulovitost’. Uz one koji ne prekidaju tvitati o tome kako im je super na koncertu ili tulumu, do onih koji se čekiraju u svaki restoran ili kojeveć ‘kul’ mjesto na kojemu se nalaze (ili pored kojeg prolaze), ili pak u svakom drugom tvitu spominju s kime su na kavi, cugi, ili se upravo mimoišli na cesti. Izgleda da su društveni mediji samo podigli socijalnu disfunkciju na veću potenciju i još nam omogućili da varamo.