NASA otkrila ‘planet oceana' na kojemu godina traje samo 11 dana!

plavi planet
plavi planet Foto: Unsplash
NASA je otkrila vodeni planet udaljen 100 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje, koji svakih 11 dana napravi krug oko svoje zvijezde, prenosi UNILAD.

Voda u svemiru nikad neće prestati biti fascinantna. Možda ju tamo ne zagađuju kao mi ovdje, nadajmo se.

Grupa astronoma sa Sveučilišta u Montréalu došla je do ‘planeta oceana’ pomoću NASA-inog satelita za istraživanje tranzitnih egzoplaneta (planeta izvan Sunčeva sustava) ili TESS-a, prema studiji objavljenoj u časopisu The Astronomical Journal.

CNET izvještava da se smatra kako planet prekriven vodenim pokrivačem, kojeg su znanstvenici nazvali TOI-1452 b, živi 100 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje i kruži unutar binarnog zvjezdanog sustava među zviježđem Draco.

Profesor René Doyon sa Sveučilišta u Montréalu izjavio je da je izuzetno ponosan na ovo otkriće jer ono pokazuje visoki kalibar njihovih istraživača i instrumenata.

Zahvaljujući OMM-u, posebnom instrumentu dizajniranom u njihovim laboratorijima, pod nazivom SPIRou te inovativnoj analitičkoj metodi koju je razvio njih istraživački tim, uspjeli su otkriti ovaj jedinstveni egzoplanet.

Hoćemo mi uskoro naći išta osim ukradenih milijardu kuna na računima državnih pajdašića? Neki planet bi nam možda lakše skrenuo pozornost s toga.

Iako tek treba provesti dodatna istraživanja, vjeruje se da je novootkriveni planet 70 posto veći od Zemlje, a njegova gustoća bi mogla biti u skladu s postojanjem dubokog oceana.

Vodeći autor studije Charles Cadieux izjavio je da je TOI-1452 b jedan je od najboljih kandidata za morski planet koji su do sada pronašli te objasnio da njegovi radijus i masa upućuju na mnogo manju gustoću od one koju bi se očekivalo za planet koji se u osnovi sastoji od metala i stijena, poput Zemlje.

Također, zapanjujuće je što se planet nalazi dovoljno blizu svoje zvijezde, akumulirajući blagu temperaturu koja potencijalno može podržati život.

Život! Izvan Zemlje! Nikada nećemo prestati tražiti!

Međutim, kakva bi to vrsta života bila i koliko bi dugo mogla napredovati nešto je što istraživači još uvijek pokušavaju dokučiti.

Profesor Doyon otkrio je da je egzoplanet potrebno dodatno promatrati NASA-inim James Webb svemirskim teleskopom, najvećim optičkim teleskopom u svemiru, poznatom po visokoj infracrvenoj rezoluciji, koji snima snimke duboko u svemiru.