Nećete vjerovati na kojem operacijskom sustavu radi Marsov satelit

Marsov satelit u potrazi za vodom
Svemirska letjelica Mars Express nakon 19 godina napokon bi trebala dobiti zasluženu nadogradnju svojih Windowsa 98 na kojima operira od svojeg lansiranja. Iako začuđujuće, možemo razumjeti zašto do sada nisu nadograđivali operativni sustav jer budimo iskreni, nakon legendarne 98-ice sve je krenulo nizbrdo.

Inženjeri Europske svemirske agencije su se sada odlučili na taj podvig kako bi letjelici omogućili bolji uvid u ono što se nalazi ispod same površine Marsa i njegovog vjernog pratitelja Fobosa. Tako bi u skorije vrijeme mogli dobiti detaljniji prikaz Marsa nego ikad prije.

MARSIS instrument, na satelitu Europske svemirske agencije bio je ključan za otkrivanje velikih količina vode koji se nalaze ispod površine samog planeta. Postojanje vode na Marsu u tekućem stanju je nemoguće zbog temperatura u njegovoj atmosferi, dok znanstvenici špekuliraju da bi se ledene kape mogle nalaziti na polovima planeta. To je moguće samo zato što temperature polova ne variraju kao na ostalim dijelovima Marsa te ne padaju debelo ispod ništice.

Instrument MARSIS koristi radio valove koji se odbijaju od površine Marsa i tako proučava površinu, ali i nekoliko slojeva ispod Crvenog planeta. Instrument je sposoban prodrijeti čak 4,8 kilometara ispod površine, a nadogradnja softvera poboljšati će signal i obradu podataka. Koju će nadogradnju instalirati na satelit znanstvenici još nisu otkrili, a mi se nadamo da nije Windows Me ili Vista.

Za istraživanje Svemira uvijek vlada veliko zanimanje jer se svi potajno nadamo kako bi mogli pronaći nešto neočekivano. Tako se Internetom nedavno proširila vijest o vratima hrama koja su uslikana na Marsu što se u konačnici ispostavilo da je obična geološki objašnjiva stijena.

Nije to bio prvi put da se ljudima pričinilo da na površini Marsa vide nešto što zapravo nije tamo. U prijašnjim istraživanjima NASA-e ljudi su ukazivali na postojanje piramida, obeliska pa čak i lica na Marsu. Sve to u konačnici se pokazalo kao pusta teorija zavjere bez mnogo dokaza.