NEMOJTE SE ŠALITI! Znanstvenici žele razbiti 830 milijuna godina star kristal SA IZVANZEMALJCIMA

Kristal star 830 milijuna godina
Kristal star 830 milijuna godina Foto: YouTube screenshot
Uvijek smo zamišljali, ako postoji život negdje osim na zemlji, da je on jako daleko u svemiru. Zato su znanstvenici otišli na Mjesec i Mars, ali su naposlijetku bili razočarani onime što su pronašli. Ili bolje rečeno onime što nisu pronašli. Sada se znanstvenici okreću nekim drugim mogućnostima pronalaska stranog oblika života koji nužno ne uključuje skupe ekspedicije u Sunčev sustav.

Istraživači sada promatraju nešto što se čini kao skup mikroorganizama koji su zarobljeni u tekućini unutar kristala, a napravljena studija i njihovo istraživanje bi mogle pružiti uvid u život na drugim planetima

Američki znanstvenici planiraju razbiti kristal soli s tekućinom koji bi mogao sadržavati još žive mikroorganizme stare 830 milijuna godina. Kristali soli, nazvani halit, drže tekućinu iz vremena kada je mineral izvorno nastao, a znanstvenici su promatrali oblike unutar kojih se čini da su živi mikroorganizmi. Oni su toliko stari da bi mogli sadržavati oblike života koji su na Zemlju doputovali iz dubine svemira.

Znanstevnici su koristili tehnike snimanja kako bi zavirili u kristal i vidjeli nešto što se na početku činilo kao organske krutine i tekućina. Sićušni objekti bili su iznimno male veličine, oblika i fluorescentnog pokrova koji odgovara onome algi i prokariota.

Zarobljena tekućina služi kao mikrostanište za mikroorganizme, omogućujući iznimno očuvanje organske tvari tijekom dugih geoloških razdoblja. Oni bi još uvijek mogli preživjeti unutar tog 830 milijuna godina starog očuvanog mikrostaništa, barem tako tvrdi istraživačica Kathy Benison.

Kristali halita nastaju u slanim površinskim vodama i mogu zarobiti te tekućine unutar sebe dok rastu, uključujući krute tvari koje su bile u vodi. Znanstvenici vjeruju da bi organizmi još uvijek mogli biti u stanju mirovanja unutar kristala, koji su otkriveni u središnjoj Australiji. Prethodna istraživanja o ekstremnim okruženjima pokazala su da neki organizmi mogu ući u hibernaciju kako bi ostali živi obustavom bioloških aktivnosti.

Istraživači planiraju otvoriti kristale kako bi potvrdili postoji li organska, živa tvar unutar tekućine. Smatraju da nema rizika izložiti pretpovijesna bića suvremenom svijetu. A nadamo se da to isto vrijedi i za bolesti, ne bismo htjeli da nas napadne vanzemaljski virus, previše smo filmova gledali s tom tematikom i nikada dobro ne završi.