leti leti
Od 0 do 100 za mrvicu više od dvije sekunde – tko uopće može uhvatiti EGT Teslu?

Prošlogodišnji Teslin model P100D pokazao je kako treba izgledati savršeni brzi električni automobil serijske proizvodnje. Mislim, u režimu vožnje Ludicrous+ mob, nova Tesla gazi od 0 do 100 za samo 2,5 sekundi. To su ozbiljne brojke za e-automobil. Naravno, to je pomogla zadnja nadogradnja softwarea koji je izašao u prosincu 2016. godine i tako pojačala Teslu za 33 KS. Tesla Model S P100D 2017 etiketiran je kao (trenutno) najbrži električni auto u serijskoj produkciji budući da su Ferrari LaFerrari i Porsche 918 imali ograničenu proizvodnju koja više nije u optjecaju.
Elon Musk se odlučio na veći zalogaj. Možda mu je na umu domaći elektro proizvod – Rimac Concept One, koji je pokazao kako zaviti u prašinu neke od najbržih primjeraka auto svijeta, pa tako između ostalog i Teslin Model S P90D. Novo Teslino čudovište će biti teško uhvatljivo. Mrcina koja od 0 do 100 km/h ubrzava za čak 2,1 sekunde (0-60 m/h za 2 sekunde) što je 0,4 sekunde brže od P100D.
Trkaća verzija Tesle je predstavljena javnosti na auto-moto sajmu – Autosport International Show u engleskom gradu Birmingham u sklopu Electric GT natjecanja. Utrke isključivo vezane za Tesline električne automobile gdje sudjeluje 10 timova s 20 vozača, a svaka utrka se odvija u dvije faze nakon odrađenih kvalifikacija. Dva puta po 60 kilometara. Plan je održati utrke na 7 svjetski poznatih trkaćih staza.
Utrke električnih automobila već nam odavno nisu nepoznanica zahvaljujući Formula E natjecanjima. Iz tvrtke Electric GT odlučili su da je vrijeme da se one dalje populariziraju, a smatraju da je najbolji način za to organizirati utrke automobila s kojima bi se prosječan gledatelj mogao više povezati pa su osmislili prvenstvo u kojemu glavne zvijezde nisu bolidi otvorenog tipa, već automobil prepoznatljiv velikom dijelu javnosti. U biti, želja im je još više zelene automobile približiti svijetu utrka. Koliko god napredovali uvijek će nam biti draži miris benzina i zvuk V10 I V12 motora.
EGT Tesla je napravljena isključivo za tu vrstu utrke iako je ne bi bilo loše vidjeti tu i tamo na Youtube snimkama. Poneka drag utrka gdje sudjeluju pile poput Buggati Veyrona, Rimac Concept One, Porsche 918, McLaren P1. LaFerrari i sl. Prva vožnja EGT natjecanja je zakazana za rujan ove godine na Ibizi. Naravno da nećemo ići gledati, ali ćemo vas svakako obavijestiti o ishodu. Priliku za stiskanje gasa i nabijanje adrenalina u ovom bolidu će imati vozači(ce) Electric GT Championshipa koji će prvu sezonu odraditi ove godine. Nisu ovo prve urtke za Teslu. Treba napomenuti rekord na već uveliko poznatoj utrci Pikes Peak Hill Climb prošle godine. Možemo biti sigurni da će i ovaj model zasigurno ubrzavati do novih rekorda.
EGT Tesla rađena je na bazi Tesla P100D modela. Trkaća verzija je spuštena i olakšana za 500 kilograma mase za razliku od već spomenutog automobila. Skupa s najmoćnijim baterijama i pogonom na sva četiri kotača tu je i motor koji razvija 585 kW/796 KS uz okretni moment od 995 Nm. Maksimalna brzina je 250 km/h. Vrijedi ponoviti da ubrzava za 2,1 sekundu od 0 do 100. Šire gume, malo širi blatobrani i aerodinamički paket koji uključuje veliki stražnji spojler su neke od promjena u usporedbi s cestovnom izvedbom. Također je poboljšan ovjes, sustav upravljanja i hlađenja kočnica. I naravno, dolazi u samo 10 primjeraka. Kombinacija već spomenutih brojki daje nam jednu vrhunski sređenu limuzinu za utrke. Pardon, bolid, ne limuzinu. EGT V2.0 Tesla Model S P100D je nešto želimo barem vidjeti uživo kada znamo da nemamo prilike sjesti za volan. A i da imamo vjerujemo da bi nam ispadale plombe od ubrzanja.