drool
Ono kad se tenisice i popkultura isprepletu – što Seinfeld, Prijatelji i Dragonball imaju zajedničko sa šuzama?

Puno mi znači kada se stvari koje volim isprepliću. Nekoć je to bila pop kultura s tenisicama, a sada su i same tenisice postale pop kultura. Evo jedan train of thought da vidite što me okupira kad sam zamišljen, a ti si moj prijatelj ili moja cura i misliš da te ne slušam.
>>>
Nekad gledam seriju ili film. I onda iritiram sve s kojima dijelim to iskustvo jer vraćam i pauziram kadrove kako bih skužio što je na nogama likova. Seinfeld u onoj seriji o ničemu, Mookie u Do The Right Thing, Will Smith u Fresh Princeu, you name it.
Tenisice su uglavnom povezane uz nostalgiju, uz neko bezbrižnije doba. Uz doba kad si jeo zdjelicu šarenih pahuljica za doručak i buljio u TV. Nije ni čudo da se nostalgija spaja s nostalgijom pa dobivamo rijetke tenisice kao ove BAITove Astro Boy Diadore (a BAIT je otkupio licencu valjda za sve crtiće i stripove ikad!).
Ili sada već preskupe LeBronice inspirirane malim Stewiejem iz Family Guyu koje izgledaju kao da su ispale iz crtića.
Kad smo kod nostalgije… Rijetke šuze koje nikad nećemo imati su ove Nike napravljene za drugu sezonu Prijatelja – koje ponosno roka tata Round Twoa i brojnih drugih velikih stvari Sean Wotherspoon.
A onda uleti Nike i za Kyrie Irvinga, jednog od svojih najpopularnijih sportaša napravi šuze bazirane na njegovoj omiljenoj seriji – Prijateljima. I do njih već mogu doći. Možda i hoću. Već dugo ih gledam. A sad je Kyrie se povukao nostalgijom pa je izbacio i Spužvabob kolekciju. Nemam te pare da sve pohvatam, a još važnije – ni toliko mjesta ni toliko stopala ni toliko vremena.
Michael J. Fox je stigao u budućnost u kojoj se tenisice same zatežu. I par desetljeća poslije, Nike te tenisice pretvori u stvarnost.
Prvo u ružnu repliku koja je nevjerojatno skupa, koja nije baš nosiva, ali bi bila prekrasna na zidu kao dio povijesti.
I onda je došlo do toga da su tehnologiju automatskog vezanja pretvorili u sportsku stvarnost u obliku Hyperadapt i sada ih NBA košarkaši nose na utakmicama, a stupanj zategnutosti prilagođavaju smartphoneima.
Superjunaci su isto big u sneakersvijetu. Ove Jordan 4 Doernbecher Superman mi nisu lijepe, ali su jedne od najtraženijih.
Teško bolesni klinci u dječjoj bolnici Doernbecher dizajniraju tenisice i neke od njih Nike stvarno napravi svake godine, a ove Superman su inspirirane pobjedom Natea Robinsona na natjecanju u zakucavanju. Nije uopće potrebno spomenuti kako je prodaja ovih šuza humanitarna i da sav prihod ide bolnici. Barem kroz prvu ruku, o resale marketu ne bih pričao, bolna tema.
Kada sam vidio prvi trailer za animiranog Spider-Mana: Into the Spider Verse, poludio sam. Spider-Man nosi Jordanice?! Yes, lawd.
I onda su iz Nikea napravili dobar potez i izbacili su baš te Jordanice s točkastim detaljima koji podsjećaju na način bojanja panela u starim stripovima.
Prilika za zaradu je tu. Tako smo dobili i neke komade koje ne volimo osobno, ali shvaćamo njihovu moć, samo se bojimo da će se tržište prezasititi. Adidas je svoju novu liniju modela kao što su Yungice i EQT gurao kroz Dragon Ball kolaboraciju (na naslovnoj), a Ultraboost kroz suradnju s HBO-om i Game of Thrones (ispod paragrafa) – s manje ili više uspjeha.
Ima tu još previše svega, glazbe se nisam ni dotaknuo (Rocafella Air Force 1’s, Wu Tang Dunkice, ma jooooj, don’t get me started) – ali volim pop kulturu na svojim tenisicama. Samo da ne postane kao majice bendova kada svaki lik ima majicu od Ramonesa i kad svaka ženska ima hoodie od Wu Tanga jer “je to brand koji nosi Kylie Jenner”.