Tech i Web

Pile na baterije

Banner300

Električni automobili uz koje ćemo zaboraviti miris benzina

Električni automobili trenutno su rezervirani za ekološki osvještene bogataše, ali naša lista pokazuje da auti na baterije ne moraju biti malo bolja električna kolica.

Piše , Objavljeno

Rimac Automobili Concept_One

Prvo pa muško, ovaj, hrvatsko. Najbrži električni automobil dolazi iz Svete Nedjelje i radi se o prilično opakoj pili čak i za benzinske pojmove. Četiri elektromotora ukupne snage 1.088 konja do stotke ovog supersportaša katapultiraju za 2,8 sekundi, a maksimalna brzina je ukroćena na 305 kilometara na sat. Samo 88 komada bit će proizvedeno, a prve isporuke planirane su za 2013. godinu. Cijena? 750.000 eura.

Dok-Ing XD

Dok-Ing XD

Dok-Ing XD

Dva ambiciozna i perspektivna projekta električnih automobila puno su za državu koja ne daje nikakve olakšice i poticaje potencijalnim vlasnicima ovakvih automobila. Sa niti tri metra dužine, Dok-Ing XD nije ni približno toliko razmetljiv kao Concept_One, ali pokupio je dosta pozornosti kada se pojavio prije dvije godine. Zadnje što smo čuli je da će najesen početi primati narudžbe po cijeni od oko 50.000 eura.

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Prvi potpuno električni sportski auto polako dolazi kraju svog životnog vijeka. Baziran je na mini-sportašu Lotusu Elise, u kojeg je praktički samo uguran električni motor od 250-ak konja, a do stotke ide unutar četiri sekunde. Dosad je prodano nešto više od dvije tisuće primjeraka po cijeni od oko 82.000 eura, a Tesla Motors polako prestaje primati narudžbe te planira novu verziju koja bi trebala biti predstavljena 2014. godine. No, u međuvremenu se bave nešto atraktivnijim i luksuznijim modelom…

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Teslin najnoviji model je četverovratna, pet-metarska limuzina čija prodaja kreće krajem lipnja ove godine. Iako veći i luksuzniji – ipak će se uspoređivati s BMW peticom i Mercedesom klase E – Model S zadržava sportski duh Roadstera te do stotke ide za 6,5 sekundi. Primljeno je već desetak tisuća rezervacija, a do kraja godine s proizvodne trake trebala bi sići polovica naručenih automobila.

BMW i3 / BMW i8

BMW i3 / BMW i8

BMW i3 / BMW i8

Bavarci ovim dvama modelima planiraju pokrenuti potpuno novi brand, odvojen od smrdljivog benzinsko-dizelskog, “klasičnog” BMW-a.”Project i” će se prodavati odvojeno od ostalih BMW-a i Minija, a ova dva spomenuta modela na tržište stižu iduće godine. Namijenjen velikim urbanim sredinama, i3 će biti prvi BMW-ov potpuno električni serijski auto. S druge strane je supersportaš i8, doduše hibrid sa benzinskim motorom (koji troši ispod 4 litre na 100km), ali i dva električna motora od 140 konja. Ukupno dovoljno za manje od 5 sekundi do stotke.

Nissan LEAF

Nissan LEAF

Nissan LEAF

Malo toga je posebno kod ovog autića srednje klase, ako isključite tu bitnu činjenicu da se radi o potpuno električnom automobilu. Ali radi se o europskom i svjetskom automobilu 2011. godine i jednom od najpopularnijih ovakvih automobila trenutno. Cijena od 35.000 eura i dalje je prevelika za običan puk, čak i uz porezne olakšice koje nudi većina normalnih europskih zemalja.

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder

Dobro, ovo je hibrid. Ali Porscheov! Prvi njihov sportaškoji koristi punjive baterije te dva elektromotora ukupne snage od 270 konja. Napravljen više radi publiciteta i ekskluzivnosti, nego ičeg drugog; bit će proizveden u 918 komada, a prvi će cestu 18. 9. 2013. godine (vjerojatno u 9:18h). Drugi najskuplji na ovoj listi – 918 ekološki osvještenih bogataša morat će izdvojiti 650.000 eura – ali čemu, kad se za 100-tinjak tisuća više mogu voziti u najskupljem bolidu na struju?

Quimera GT

Quimera GT

Quimera GT

I još jedna ekstravagantna iznimka za kraj. Zasad se radi samo o konceptu koji, čak i ako bude dostupan za narudžbu, ionako neće biti proizveden uvelikim količinama. Svojedobno mu je bila prišivana etiketa najjačeg električnog trkaćeg automobila, ali sada je kratak za našim Concept_Oneom za 300-tinjak konja, a do stotke mu treba “dugačke” tri i pol sekunde. Nakon punjenja imate sat i pol vremena za igranje dok se ne isprazni, te ga morate ponovo uštekati u struju. Nešto kao iPhone.

TAGOVIautomobili BMW i3 BMW i8 Concept_One Dok-ing XD Električni automobili Nissan LEAF Porsche 918 Spyder Quimera GT Tesla Model S Tesla Roadster

Komentiraj