Fallout 3 – Najbolji RPG na neviđeno?
Prošle se godine ozbiljno šuškalo o "trojci�, a sredinom ove Bethesda je krenula s jednom od najagresivnijih kampanja ikada viđenih. Fallout 3 stiže!
Kada je Bethesda Software najavio da se ozbiljno zabavlja idejom nastavka jednog od najboljih serijala u povijesti računalnih igara, nitko ih nije shvaćao ozbiljno. Tim više što su im prava otkupljena od posrnulog Inetrplaya godinama stajala neiskorištena.
No, još se prošle godine ozbiljno šuškalo o “trojci�, dok je sredinom ove godine Bethesda krenula s jednom od najagresivnijih kampanja ikada viđenih. Prvo se pojavio trailer koji je nagovještavao povratak visoko postavljenim standardima izvornika.
Dakle, lavina strahova koje su tvrdokorni poklonici ispočetka imali, lagano kopni i pred nama se otkrivaju obrisi možebitnog hita 2008. Mnogi su kritičari istrčali pred rudo pa Fallout 3 već proglašavaju najboljim RPG-om 2008. Do određenih granica dijelimo entuzijazam, ali ipak ćemo pričekati službeno izdanje (jesen, 2008.A.D.).
Za one neupoznate kojima je izvornik promakao, prvotni se Fallout pojavio prije točno 10 godina te je istog trena ušao u povijest kao najbolji RPG naslov godine (role playing game – naziv koji koristimo za žanr igara u kojem igrači vode lik koji su stvorili prema vlastitim preferencijama te ga kroz igru unapređuju skupljanjem bodova koje svaki nerd bolje poznaje kao XP ili experience points), a moramo uzeti u obzir da se za titulu natjecao sa briljantnim Baldurs Gateom koji je po mišljenju stručnog tima podjednako izvrstan naslov.
Fallout uvodi S.P.E.C.I.A.L. akronim koji označava princip kreiranja likova koji počiva na sedam različitih atributa (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility i Luck) koje uvelike uvjetuju konačni ishod i ponašanje glavnog lika u različitim situacijama. No, važnije od svega, Fallout je promijenio dotadašnje viđenje RPG-a kao žanra uopće.
Za početak, radnja je smještena u ne tako svijetloj budućnosti za razliku od uobičajenog fantasy svijeta. Likovi su apsolutni šljam, a i vi možete biti jedan od njih upravo zbog genijalne nelinearnosti i slobode koju vam autori omogućuju. Možete završiti kao heroj koji čineći dobra djela unosi toplinu u srdašca nejači, kurvi i labradora, ali daleko je najzanimljivije biti drkadžija koji luta vukojebinom, frke rješava �vatrom i mačem�, snubi prostitutke, drogira se, cuga i općenito je jedan zli madafaka.I dok je prvi Fallout bio revolucija RPG-a, dvojka je isprva izgledala kao �isti đoka� s malo poboljšanom grafikom. Sve dok ne shvatite da pred sobom imate toliko opširnu igru da vam za temeljno pretresanje svake jame treba preko 300 sati sumanutog klikeraja mišem. Preko stotinjak misija i pod-misija od kojih svaka mijenja konačni ishod uglavnom je završavalo razrogačenim i krvavim očima negdje oko sedam ujutro… Jesmo li spomenuli da je igra iznimno brutalna? Nismo? E, pa jest!
Van Buren Project a.k.a. prvotni Fallout III ugasio je svjetla 2003. a Interplay je prava na serijal prodao Bethesdai za milijun dolara. Zanimljiv demo koji smo imali prilike odigrati dao nam je nadu, iako je u finišu probudio strahove da bi se moglo raditi o Fallout Tactics II.
Dakle, pred autorima novog naslova puno je posla, a očekivanja su neopisivo visoka. Forumaši u potpunosti lišeni seksualnog života, sve su svoje intelektualne kapacitete usmjerili na to da autore upute u razloge zbog kojih je Fallout FALLOUT, a autori ih uistinu slušaju. Uz sve to, do zadnjeg se slova drže Fallout Vision Statementa (popisa koji je sastavio prvi proizvodni tim Interplaya), a spomenuti sadrži između ostalog i �tri krunska pravila�:Mega-nasilje, nema ispravnog rješenja i igra MORA biti iskulirana.
Živi bili…