Mix

RECENZIJA Affleckov film o potpisivanju Michaela Jordana za Nike je pun pogodak!

Air naslovna
Air naslovna Foto: Youtube Screenshot
„Air” je film koji ni specijalnim efektima ni eksplozivnim zvukom ne zahtijeva da ga se pogleda u kinu. Ja sam ga tamo pogledao dvaput. Na taj način glasam za ovaj film, svojim novcem potvrđujem da želim više ovakvih filmova. Filmova koji nemaju ogromne budžete, ali pričaju nevjerojatne priče iz svijeta odraslih. Takvi filmovi se sve teže odobravaju, pogotovo za kino-distribuciju. Ovaj je imao sreću da su uz film prikačene sve ključne riječi kao što su Michael Jordan, Nike, Ben Affleck, Matt Damon, Viola Davis, a pomaže i što je ovo priča o underdogu koji ipak uspijeva pobijediti.

„Air” će vrlo brzo doći na Amazonov streaming servis jer Amazon Studios stoje iza filma pa ćete ga moći pogledati u udobnosti svoga doma. Ja nisam mogao čekati. Slinim za Jordanicama od malih nogu. Završio sam i na odgojnom razgovoru u osnovnoj školi jer sam u učeničku knjižicu umjesto svoje fotografije zalijepio Michaela Jordana. S police ne skidam originalni VHS Space Jama. Ako je netko ciljana publika za „Air”, to sam ja. I film nije savršen, ali je vrhunski. Kako to mogu reći? Rotten Tomatoes dovoljno govori.

View this post on Instagram

A post shared by AIR Movie (@airmovie)

Radnja je smještena u 1984. godinu, to je jasno od samog otvaranja filma koji započinje montažom različitih prepoznatljivih videoisječaka. Amazon je sigurno odriješio kesu za osiguravanje autorskih prava za uvodnu montažu.

Film prati Sonnyja Vaccara, čovjeka za kojeg sam čuo po prvi put u kontekstu Kobeja Bryanta. On je njuška koja je Kobeja nagovorila da potpiše za Adidas. I kasnije me pronašla činjenica da je Sonny odgovoran za dolazak Michaela Jordana u Nike, još u osamdesetima. Upravo o tome je ovaj film. O intuiciji jednog čovjeka koji je znao da se Nike treba kladiti samo na jednog košarkaša. Na Michaela Jordana. Sa svim što ima. Vaccaru je u Nikeu trebala bar jedna pobjeda, već se počelo šuškati i o otkazu. Izgledi za potpisivanje Jordana su bili mršavi, Converse i Adidas su imali daleko više šanse. Znamo kako priča završava, baš kao i svaki roditelj koji danas mora iskeširati 100+ eura za Jordanice djeci. Kako onda snimiti film baziran na istinitom događaju čiji završetak već znamo? Dio napetosti je uskraćen, ali Affleck je odradio maestralan posao dramatizacijom događaja te prikazivanjem tvrdoglave strasti jednog čovjeka i otpora na koji on nailazi, ali ga uspješno otklanja. Matt Damon je sjajan, njegova garderoba kao da je ukradena iz ormara Sonnyja Vaccara, a Affleck glumi Phila Knighta, kontradiktornog osnivača Nikea koji u jednom biću spaja budističku filozofiju sa zapadnjačkim materijalizmom.

Interakcije djeluju organski, glumci su odradili nevjerojatan posao u svojim, uglavnom suptilnim, izvedbama — od Matta Damona koji nosi film pa sve do Marlona Wayansa koji se pojavljuje u jednoj jedinoj sceni, ali potpuno vlada kadrom.

Priča se da je Michael Jordan imao nekoliko uvjeta za film, a onaj koji je iscurio u javnost je osoba koja će glumiti njegovu majku Deloris. Inzistirao je na Violi Davis. Kada ju vidite u filmu, postane vam jasan Mikeov zahtjev. Vaccaro u jednoj sceni pokušava dobiti što više detalja o Jordanovoj obitelji, sugovornik mu kaže „she runs things”. Rečenica napisana za majku Jordan, ali se definitivno može primijeniti na Violu Davis. Istovremeno snažna i nježna, ratoborna i brižna, spremna mijenjati svijet za svoga sina jer zna da će on promijeniti svijet.

View this post on Instagram